ReadSoft gör mångmiljonaffär med engelsk vårdjätte

ReadSoft gör mångmiljonaffär med engelsk vårdjätte IT företaget ReadSoft, en av fjolårets börsvinnare, fortsätter att kamma hem stororder. Den senaste i raden innefattar en tiomiljoners order från BUPA, en multinationell hälso- och vårdorganisation med huvudkontor i England. Avtalet med anrika BUPA, innebär att ReadSoft initialt ska installera sin @mjukvara Eyes & Hands INVOICES på BUPAs administrativa center i London och Manchester. BUPA har ca 40% av vårdmarknaden i England och och äger bland annat 36 egna sjukhus. Affären uppgår till ca 10 MSEK totalt med programvarulicenser, underhåll och framtida leveranser inberäknat. Colin Kaye, VD för ReadSoft UK och ansvarig för affären, kommenterar: "Vi är mycket nöjda med affären, och den visar att introduktionen av vår produkt Eyes & Hands INVOICES har gjorts på ett framgångsrikt sätt i England. Affären ger BUPA stora besparingar samtidigt som den ger oss en språngbräda att ytterligare expandera vår verksamhet här. Hittintills har ReadSoft UK fördubblat sin omsättning tre år i rad". Mjukvaran Eyes & Hands INVOICES kommer att användas för att automatiskt fånga och tolka information från leverantörsfakturor. Cirka 8,000 fakturor kommer att processas varje dag. Tekniken för automatisk datafångst kan spara upp till 90% av ett företags registreringskostnader, vilket gör att lösningen har en mycket kort återbetalningstid. ReadSofts aktier har sedan börsintroduktionen den 22 juni ökat från 25 till 150 kronor och intresset för företaget har varit mycket stort. ReadSoft är inne i en fas av kraftfull internationell expansion och senaste tidens viktiga nyheter om partnerskap med IBM och UNISYS - och även mångmiljonavtalet med kosmetikföretaget Avon - har övertygat om att ReadSoft kommer att vara den största aktören på världsmarknaden när det gäller automatisk datafångst. För mer information kontakta: ReadSoft AB Jan Andersson, VD ReadSoft, eller Kristina Kisthinios, Informationsansvarig Tel: 042-490 21 00 E-mail: info@readsoft.com www.readsoft.com ReadSoft är ett ledande företag inom utveckling och försäljning av programvara för automatisk datafångst, dvs programvara för automatisk registrering och tolkning av data på blanketter, formulär och fakturor i elektroniskt format eller pappersformat. ReadSoft är marknadsledande i Europa och har etablerat egna dotterbolag på de viktigaste internationella marknaderna. Sedan grundandet 1991 har ReadSoft utvecklats till en världsomspännande koncern med tio dotterbolag i ett flertal europeiska länder, i Nord- och Sydamerika och Australien. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/04/20000104BIT00060/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/04/20000104BIT00060/bit0002.pdf