ReadSoft lanserar en Microsoft-integrerad molnbaserad automatisk fakturahanteringslösning på Convergence 2013

ReadSoft, en global leverantör av automatiserad dokumenthantering med över 8 500 kunder, kommer att lansera sin molnbaserade automatiska fakturahanteringslösning som integrerats med Microsoft Dynamics AX, på den globala konferensen Convergence 2013 i New Orleans, USA, den 18-21 mars. ReadSofts molnlösning är den första i sitt slag som är integrerad med Windows Azure plattformen.

För första gången får användare av Microsoft Dynamics tillgång till en säker molnlösning för fakturahantering som inte bara är kompatibel med Microsoft Dynamics, utan som också är integrerad med Azure-plattformen, vilket garanterar säker tillgång till fakturainformation dygnet runt. Lösningen innebär också fördelar för slutanvändaren genom snabb uppstart, snabbare fakturahantering och lägre kostnader. Användare av Microsoft Dynamics som är intresserade av att lära sig mer om automatisk fakturahantering som en molntjänst uppmanas besöka oss i monter 536 där ReadSofts experter kan visa hur lösningen fungerar.

Företag som är intresserade att bli en del av ReadSofts Microsoft Partner Network som återförsäljare av världens första och enda Azure-baserade lösning för fakturahantering, är välkomna att tala med representanter för ReadSofts Global Partner Team som också finns med på konferensen. ReadSoft är medlem i Microsofts ISV Partner Program, vilket säkerställer kontinuerligt stöd och engagemang från Microsoft.

-ReadSofts senaste molnlösning har utformats för slutanvändaren av Microsoft Dynamics och kombinerar fördelarna med automatiserad fakturahantering, som ReadSofts kunder använder redan idag, med fördelarna med en säker Microsoft-baserad molnlösning, säger Per Åkerberg, VD och koncernchef för ReadSoft.

-Convergence 2013 innebär en fantastisk möjlighet för användarna av Microsoft Dynamics att få tala med ReadSofts experter och lära sig mer om lösningarna som inte bara maximerar deras Microsoft-investering, utan som också uppfyller deras skiftande behov som de upplever idag, avslutar Per Åkerberg.

ReadSoft är en Microsoft Certified Gold Partner som levererar automations- och effektiviseringslösningar till finansiella applikationer som baseras på Microsofts lösningar. ReadSofts lösningar finns tillgängliga för många olika Microsoft-program, t.ex. Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics GP, Microsoft Dynamics NAV och Microsoft Dynamics SL.

Detta är en översatt version av det engelska originalpressmeddelandet som ni finner här:

Produkter eller namn på tjänster som nämns häri är varumärken som tillhör respektive ägare.

ReadSoft kan vara skyldigt att offentliggöra informationen i denna release enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 5 mars 2013 klockan 13.00 (CET).

För mer information, var vänlig och kontakta:

Johan Holmqvist, Vice President Corporate Communications
E-post johan.holmqvist@readsoft.com

ReadSoft North America
Emily Toras, Marketing Manager
Tel: +1 504 841 3205
E-post: emily.toras@readsoft.com
Robert Fresneda, President
Tel: +1 504 841 0111
E-post: bob.fresneda@readsoft.com

fakturahantering, dokumentsortering, formulärhantering,e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 17 länder på sex kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.se.