ReadSoft läser en miljon fakturor åt Fransk varuhuskedja

ReadSoft läser en miljon fakturor åt Fransk varuhuskedja ReadSoft har gjort sin hittills största INVOICES-affär i Frankrike. Kunden är den ledande varuhuskedjan Monoprix. Monoprix har valt ReadSofts teknologi för att hantera över en miljon fakturor årligen. Ordervärdet uppgår till drygt 4 Mkr. Monoprix är en ledande varuhuskedja med 299 centralt placerade butikskomplex i Frankrike. Varje dag förser affärerna en miljon fransmän med varor, vilket genererar stora mängder orderbeställningar och fakturor. ReadSoft kommer att automatisera hanteringen av pappersfakturor på två ekonomiavdelningar inom Monoprix. Bytet från manuell tolkning av fakturor till automatisk kommer att spara Monoprix mycket tid. Dessutom kommer det att ge möjlighet till omstrukturerat arbete på ekonomiavdelningen för att förbättra tillgång till information, korta hanteringstider samt bättre utnyttja personalen. - ReadSofts INVOICES-teknologi, som med framgång introducerats på våra olika marknader, visar nu sin styrka, säger ReadSofts VD Jan Andersson. Med INVOICES förmåga att fånga både elektroniska och pappersbaserade fakturor och med affärer som denna har vi bekräftat vår position som ledande leverantör. Affären med Monoprix kan ses som ett kvitto på vår framgångsrika strategi med att erbjuda verktyg för att automatisera affärsprocesser med hjälp av automatisk datafångst. Dessutom är affären i det franska varuhussegmentet ett viktigt genombrott. Monoprix är en viktig aktör och utgör en utmärkt referens, både i Frankrike och övriga världen, avslutar Jan Andersson. ReadSofts programvara INVOICES är kapabel att själv bygga mallar för att läsa information från tidigare okända fakturor. Programvaran fångar och tolkar information såsom avsändare, fakturanummer och kostnad på fakturan samtidigt som den stämmer av uppgifter mot data i kundens affärssystem. INVOICES utgör den effektivaste och snabbaste vägen till elektroniska fakturaflöden och tillhörande fördelar: automatisk kontroll gentemot ordersystem, snabbare rapportering, ständig tillgång till dokument, automatiserat arbetsflöde, digitala arkiv m.m. För mer information kontakta: ReadSoft AB Jan Andersson, VD ReadSoft, Tel: 0708 - 37 66 00 eller Olof Engvall, Informationschef Tel: 0708 - 37 66 70 E-mail: olof.engvall@readsoft.com För mer information vänligen besök: www.readsoft.com ReadSoft är världsledande på automatisk datafångst. Vi tillverkar programvara för automatisk registrering och tolkning av data på blanketter, formulär och fakturor. Sedan grundandet 1991 har ReadSoft utvecklats till en världsomspännande koncern med tolv dotterbolag i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Frankrike, Spanien, England, USA, Mexico, Chile, Brasilien och Australien. Under år 2001 omsatte ReadSoft 296 MSEK. 2001 utsåg tidningen Veckans Affärer ReadSoft till "Årets IT- Företag 2001". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/25/20020725BIT00170/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/25/20020725BIT00170/wkr0002.pdf