• ReadSoft/

ReadSoft tecknar avtal med utbildningsdepartementet i delstaten New South Wales i Australien

Utbildningsdepartementet (Department of Education, DEC) i den australiensiska delstaten New South Wales, samt dess tillhörande kommuner, har valt ReadSofts SAP®-certifierade lösning PROCESS DIRECTOR för automatisk fakturahantering. DEC, som är den enskilt största arbetsgivaren i Australien, valde ReadSofts lösning för att förenkla och effektivisera sin fakturahanterings- och servicecenterverksamhet. Affären är av återkommande intäktskaraktär och DEC planerar att initialt hantera 4,7 miljoner fakturor under kontraktets tre första år. Avtalet tecknades under det andra kvartalet 2014 och inkluderar en option som innebär att DEC kan förlänga avtalet till tio år.

Avtalet innebär att kunden betalar en avgift per år som är baserad på det antal fakturor som ReadSofts lösning hanterar årligen. Detta ger DEC en bra möjlighet att övergå till ett mer effektivt system för fakturahantering utan att behöva göra alltför stora kapitalinvesteringar. Därtill reduceras kundens risk väsentligt och ReadSofts aktieägare gynnas av de återkommande intäkterna.

Efter en omfattande urvalsprocess valde kunden ReadSoft tack vare dess starka erbjudande, digra erfarenhet och förmåga att leverera. Installeringen hos kunden omfattar hela ReadSofts fakturahanteringslösning för SAP, PROCESS DIRECTOR, samt Performance Analytics till kundens servicecenter (Shared Service Center). ReadSofts lösningar kommer att minska fakturahanteringstiderna, sänka kostnaderna genom centralisering samt förbättra insyn och kontroll.

-Detta är en riktigt imponerande affär som stärker vår ledande position inom automatisk fakturahantering samt vårt fokus på återkommande intäkter, säger Per Åkerberg, VD och koncernchef för ReadSoft. Våra lösningar är lika fördelaktiga för privata organisationer som de är för den offentliga sektorn. Automatisk fakturahantering ger en möjlighet för alla typer av organisationer att effektivisera sina processer med en teknologi som är integrerad i befintliga ERP-system och som ger långsiktiga effektivitetsvinster, avslutar Per Åkerberg.

Denna information är sådan som ReadSoft AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2014-04-22 kl 09:30.

För mer information vänligen kontakta:

ReadSoft AB
Johan Holmqvist, Vice President Corporate Communications
Tel: 042 - 490 21 98, alt. 0708 - 37 66 77
E-mail: johan.holmqvist@readsoft.com

Om ReadSoft
ReadSoft är en världsledande leverantör av applikationer för att automatisera affärsprocesser i molnet eller på plats. ReadSofts lösningar gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som fakturahantering, automatiserad posthantering, formulärhantering, e-fakturering mm. Resultaten är snabbare, billigare processer och förbättrad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande leverantör av automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft vuxit till en världsledande koncern med verksamhet i 17 länder på sex kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap lista. För mer information, besök http://se.readsoft.com

Taggar: