ReadSoft tecknar avtal värt 2,6 MSEK med globalt klädesföretag

Ett världsledande företag i konfektionsbranschen har valt ReadSofts SAP®-certifierade lösning för automatisk fakturahantering till sitt servicecenter i Nordamerika. ReadSofts expertis och marknadsledande position var avgörande för kundens val av leverantör. Tillsammans med ReadSoft kommer företaget att bygga upp ett effektivt system för automatisk fakturahantering. Avtalet är värt 2,6 MSEK och tecknades under årets andra kvartal.

Det globala klädesföretaget har revolutionerat sin bransch med sina produkter och fortsätter att växa och investera på tillväxtmarknader över hela världen. I samband med att kunden utvecklade en affärsplan för automatisk fakturahantering i Nordamerika hjälpte ReadSoft till att definiera de huvudsakliga lösnings- och systemkraven. Kunden imponerades av ReadSofts lösning samt tillvägagångssätt och valde därför att investera i ReadSofts automatiska fakturahanteringslösning. Med tusentals referenser världen över bedömdes ReadSoft vara en pionjär och marknadsledare som står för ständig teknisk utveckling.

-Som en global leverantör, sedan många år tillbaka, av automatiska dokumenthanteringslösningar har ReadSoft förtjänat sitt anseende som en betrodd samarbetspartner och rådgivare, säger Jan Andersson, VD på ReadSoft. Vi har förmånen att få leverera och dela med oss av våra ledande lösningar för automatisk fakturahantering till våra kunder, och vi ser fram emot ett nära samarbete med denna kund för att hjälpa dem uppnå deras fakturahanteringsvision.

Jan Andersson, VD
Tel: 042 - 490 21 98 alt. 0708 - 37 66 77

ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som datainmatning, dokumentsortering, validering mot affärssystem, arbetsflöden, e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.com