ReadSoft tecknar partneravtal med IBS Sverige

ReadSoft tecknar partneravtal med IBS Sverige ReadSoft har ingått ett partneravtal med den svenska systemleverantören IBS. Avtalet gäller INVOICES, ReadSofts programvara för automatiskt datafångst av fakturor. IBS kommer att sälja INVOICES som en kompletterande del av sin helhetslösning IBS Attest. Det svenska affärssystemföretaget IBS utvecklar och installerar IT- system som stärker affärsverksamheten och förbättrar kunders konkurrenskraft. En av företagets produkter heter IBS Attest och är en moduluppbyggd programvara som bl a hanterar inskanning, registrering, distribution, attest och arkivering av inkommande fakturor. Det är i synergi med IBS Attest som ReadSofts prisbelönta INVOICES teknologi kommer att säljas till kunder över hela världen. - IBS är en viktig och framgångsrik leverantör av affärssystem som vi är mycket glada över att nu få samarbeta med. Inledningsvis kommer IBS att sälja vår INVOICES produkt som komplement till IBS Attest, men ambitionen är att inom kort helt integrera produkterna, säger ReadSofts VD Jan Andersson. IBS svenska marknadschef, Bo Lundin kommenterar partnerskapet med ReadSoft: - Readsoft kommer med produkten INVOICES att komplettera IBS Attest både för befintliga och nya kunder. Vi ser att det finns ett stort behov av denna typ av lösningar och samarbetet innebär att vi tillsammans kan erbjuda en mycket kraftfull lösning för hanteringen av leverantörsfakturor som ger kunden stora besparingsmöjligheter. I ett första steg kommer vi att inrikta oss på den svenska marknaden men på sikt kommer även en internationell lansering. ReadSofts programvara INVOICES hittar själv informationen på ostrukturerade fakturor och fångar data såsom avsändare, fakturanummer och belopp oavsett var detta finns på fakturan. Dessutom kontrollerar INVOICES den fångade informationen mot data i kundens affärssystem. Investeringen ger snabb återbetalning för kunderna genom både lägre kostnader och högre datakvalitet i hanteringen av fakturor. För mer information kontakta: ReadSoft AB IBS Sverige AB Jan Andersson, VD ReadSoft, Bo Lundin Marknadschef Tel: 0708 - 37 66 00 eller Tel: 08 627 23 00 Olof Engvall, Informationschef mobil: 070 690 3443 Tel: 0708 - 37 66 70 bo.lundin@ibs.se E-mail: olof.engvall@readsoft.com Om ReadSoft ReadSoft är världsledande på automatisk datafångst. Vi tillverkar programvara för automatisk registrering och tolkning av data på blanketter, formulär och fakturor. Sedan grundandet 1991 har ReadSoft utvecklats till en världsomspännande koncern med tolv dotterbolag i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Frankrike, Spanien, England, USA, Mexico, Chile, Brasilien och Australien. Under år 2001 omsatte ReadSoft 296 MSEK. 2001 utsåg tidningen Veckans Affärer ReadSoft till "Årets IT- Företag 2001". www.readsoft.com Om IBS IBS är en av världens största leverantörer av affärssystem och konsulttjänster med över 5000 kunder och dotterbolag i 22 länder. IBS är världsledande på lösningar för distribution och Supply Chain Management, med integrerade system för ekonomistyrning. Systemen är speciellt utvecklade för elektronisk handel, Customer Relations Management, lagerstyrning, distribution, beslutsstöd och affärsanalys. www.ibs.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/28/20020828BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/28/20020828BIT00270/wkr0002.pdf