• Realfiction/

Mercedes-Benz använder två Dreamoc XL3 mixed reality-skärmar i sin nya pop-up store i Stockholm

Realfiction Holding AB (”Realfiction”) meddelar idag att premiumbiltillverkaren Mercedes-Benz använder bolagets mixed reality-skärm Dreamoc XL3 i en så kallad pop-up-store som öppnades för besökare i centrala Stockholm i går.

– Vi är exalterade över att Mercedes-Benz använder våra unika glasögonfria mixed reality-skärmar som en del av sin pop-up store. Jag tycker att det här är ett utmärkt exempel på en framgångsrik balansgång mellan att visa upp de faktiska produkterna och samtidigt skapa en inbjudande och stilfull inredning med relevant teknologi som bidrar med meningsfulla upplevelser, säger Realfictions vd Clas Dyrholm.

Pop-up-affären i centrala Stockholm är utformad som en tillfällig butiksutställning på adressen Regeringsgatan 65 där kunder kan uppleva valda premiumbilar ur Mercedes-Benz utbud i två Dreamoc XL3-skärmar.

Realfiction ser biltillverkare som ett viktig kundsegment i samband med bolagets pågående globala expansion, då mixed reality-upplevelser lämpar sig mycket väl för att visualisera en eller flera bilmodeller och deras unika egenskaper på en begränsad fysisk yta. Mercedes-Benz event i Stockholm är ett utmärkt exempel på detta. Realfictions nya produktfamilj DeepFrame, en fönsterlik skärm som gör att digitala objekt kan interagera över stora golvytor, kommer att göra det möjligt att ta detta koncept till en ännu högre nivå framöver.

E-mail: clas@realfiction.com

Denna information är sådan information som Realfiction Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22  november 2017.

Realfiction Holding ABs rörelsedrivande dotterbolag grundades i Danmark 2008 och är en ledande aktör inom mixed reality, en marknad som beräknas att uppgå till 80 miljarder dollar under 2025. Bolagets första produktfamilj, Dreamoc, har sålts i över 10 000 exemplar. Den nya, patentsökta produktplattformen DeepFrame som erbjuds i form av både större och mindre mixed reality-skärmar finns tillgänglig för kunder sedan september 2017. DeepFrame möjliggör en mängd nya applikationsområden för bolag inom underhållning, tillverkning och detaljhandel. Plattformen utvecklas även för innovativa konsumentprodukter. För att göra det enkelt att använda Realfictions produkter erbjuds kompletta lösningar som kan köpas, hyras eller leasas i samarbete med ett globalt nätverk av distributörer och innehållskreatörer. Realfiction Holding AB:s aktie handlas på Nasdaq Stockholm First North under symbolen ”REALFI”. Aktiens ISIN-kod är SE0009920994.