• Realfiction/

Realfiction presenterar ”Magic-as-a-Service”, en innovativ mixed reality-tjänst för detaljhandeln med fast månadskostnad

Realfiction Holding AB (”Realfiction”) har utvecklat en heltäckande abonnemangstjänst som inkluderar användning av bolagets MR-skärmar och löpande innehållsuppdateringar. Bolaget slutförhandlar med slutkunder inom detaljhandeln och förväntar sig att kunna presentera de första avtalen under Q3 2018.

Den nya och innovativa abonnemangstjänsten gör det möjligt för shoppingcenter, butikskedjor och ägare av varumärken att helt utan förkunskaper utnyttja Realfictions mixed reality-lösningar för att öka försäljningen, skapa medvetenhet och inkludera kunder i olika lojalitetsprogram. Dessutom eliminerar abonnemangstjänsten tröskeln att investera i hårdvara samt den kostnad och tid som krävs för att göra fortlöpande innehållsuppdateringar.

– Affärsmodellen innebär att aktörer inom detaljhandeln äntligen kan använda våra uppseendeväckande mixed reality-lösningar lika enkelt som gamla vanliga LCD-skärmar. De kan presentera nya produkter och erbjudanden kopplade till redan inplanerade kampanjer, visa olika funktioner eller tilläggsutrustning samt be oss att ta fram interaktiva tjänster för att locka till sig attraktiva målgrupper, säger Realfictions vd Clas Dyrholm.

För tids- och kostnadseffektiv leverans av innehållsuppdateringar har Realfiction utvecklat en enkel men samtidigt kraftfull utvecklingsplattform baserad på färdiga mallar och grundkoncept som kommer att användas av bolagets team med 3D-grafiker och externa innehållsutvecklare.

– Vi planerade initialt att distribuera utvecklingsplattformen till våra innehållsdrivna partners, men den strategi som vi nu har valt är betydligt effektivare. Istället för att utveckla användargränssnitt och support för en mindre del av våra partners kan nu samtliga av dem, inklusive mer säljdrivna aktörer, erbjudas tillgång till en strömlinjeformad, marknadsledande mixed reality-tjänst som bör ha mycket god försäljningspotential över hela världen, säger Clas Dyrholm.

E-mail: clas@realfiction.com

Denna information är sådan information som Realfiction Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 augusti 2018.

Realfiction Holding ABs rörelsedrivande dotterbolag grundades i Danmark 2008 och är en ledande aktör inom mixed reality, en marknad som beräknas att uppgå till 80 miljarder dollar under 2025. Bolagets första produktfamilj, Dreamoc, har sålts i över 10 000 exemplar. Den nya, patentsökta produktplattformen DeepFrame som erbjuds i form av både större och mindre mixed reality-skärmar finns tillgänglig för kunder sedan september 2017. DeepFrame möjliggör en mängd nya applikationsområden för bolag inom underhållning, tillverkning och detaljhandel. Plattformen utvecklas även för innovativa konsumentprodukter. För att göra det enkelt att använda Realfictions produkter erbjuds kompletta lösningar som kan köpas, hyras eller leasas i samarbete med ett globalt nätverk av distributörer och innehållskreatörer. Realfiction Holding AB:s aktie handlas på Nasdaq Stockholm First North under symbolen ”REALFI”. Aktiens ISIN-kod är SE0009920994.