• Realfiction/

Realfiction testar kundengagerande mixed reality-koncept i ett av Danmarks största shoppingcentrum

Realfiction Holding AB (”Realfiction”) meddelar att bolaget idag har inlett en två veckor lång testperiod av ett koncept för shoppingcentrum och varuhus som vill attrahera kunder och bjuda in dem till sina lojalitetsprogram. Under testperioden kommer en familjevänlig skattjakt att genomföras vid Fisketorvet – Copenhagen Mall i Köpenhamn med hjälp av bolagets mixed reality-skärmar. Realfiction har redan inlett diskussioner med ytterligare intresserade shoppingcentrum.

Realfiction ser stor ekonomisk potential i detta och liknande koncept som kan anpassas och distribueras via bolagets globala partnernätverk som täcker in merparten av världen inklusive Europa, Nord- och Sydamerika, Asien och Australien.

– Genom att utnyttja wow-faktorn och det breda användningsområdet för vår upplevelseplattform och våra Dreamoc- och DeepFrame-skärmar kan vi skapa stort värde för detta slutkundssegment. Det här konceptet skapar en mycket visuell och spännande upplevelse för besökarna som lockar dem till alla delar av shoppingcentrumet och skapar incitament att gå med dess lojalitetsprogram. Vi kan således skapa mätbara värden som är mycket efterfrågade, säger Realfictions vd Clas Dyrholm.

Testperioden i Köpenhamn kommer att pågå under vecka 9 och 10 med en Dreamoc XXL3-skärm som central hub samt flertalet mindre Dreamoc HD3-skärmar utplacerade på olika platser i shoppingcentrumet. Genom att hitta alla skärmar och samla ihop ledtrådar tillsammans med den animerade karaktären ”Pepper” kan deltagare i skattjakten tävla om biobiljetter till hela familjen. Under testperioden kommer Realfiction att använda sig av olika anonymiserade analysmetoder för att kunna utvärda konceptet.

Under de kommande månaderna kommer Realfiction att berätta mer om bolagets utveckling av färdiga koncept för shoppingcentrum, varuhus och butikskedjor samt motsvarande process med fokus på biltillverkare, som är bolagets andra prioriterade slutkundssegment.

E-mail: clas@realfiction.com

Denna information är sådan information som Realfiction Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 februari 2018.

Realfiction Holding ABs rörelsedrivande dotterbolag grundades i Danmark 2008 och är en ledande aktör inom mixed reality, en marknad som beräknas att uppgå till 80 miljarder dollar under 2025. Bolagets första produktfamilj, Dreamoc, har sålts i över 10 000 exemplar. Den nya, patentsökta produktplattformen DeepFrame som erbjuds i form av både större och mindre mixed reality-skärmar finns tillgänglig för kunder sedan september 2017. DeepFrame möjliggör en mängd nya applikationsområden för bolag inom underhållning, tillverkning och detaljhandel. Plattformen utvecklas även för innovativa konsumentprodukter. För att göra det enkelt att använda Realfictions produkter erbjuds kompletta lösningar som kan köpas, hyras eller leasas i samarbete med ett globalt nätverk av distributörer och innehållskreatörer. Realfiction Holding AB:s aktie handlas på Nasdaq Stockholm First North under symbolen ”REALFI”. Aktiens ISIN-kod är SE0009920994.