Realfictions DeepFrame utsedd till InAVation Awards-finalist

Report this content

Realfiction Holding AB (”Realfiction”) meddelar att bolagets mixed reality-skärm DeepFrame har utsetts till finalist i InAVation Awards i kategorin ”Display Technology for Digital Signage”. Vinnaren presenteras i Amsterdam den 6 februari i anslutning till ISE 2018, världens största mässa för integrerade AV-system. Realfiction medverkar även på ISE med en egen monter.

– Att bli utnämnd till finalist i detta sammanhang är ett viktigt branscherkännande av styrkan i vår nya DeepFrame-plattform. DeepFrame flyttar fram gränserna för vad som möjligt att uppnå inom interaktiva och sociala mixed reality-upplevelser, utan speciella glasögon. Vi har redan erhållit ett mycket positivt gensvar från flertalet kunder som vill utnyttja dessa möjligheter, säger Realfictions vd Clas Dyrholm.

DeepFrame är tillgänglig för kunder sedan september 2017 och har redan fått stor internationell uppmärksamhet. Bland annat har produktfamiljen utnämnts till “CES 2018 Innovation Awards Honoree”. CES är världens största hemelektronikmässa som hålls i Las Vegas, USA den 9–12 januari 2018.

Det går att rösta på DeepFrame via www.inavationawards.com/voting och läsa om ISE (Integrated Systems Europe) på www.ise2018.org/

Mer information om CES (Consumer Electronics Show) finns på www.ces.tech

Om DeepFrame
DeepFrame är en patentansökt mixed reality-skärm som gör det möjligt att skapa helt nya interaktiva, sociala mixed reality-upplevelser utan speciella glasögon. DeepFrame fungerar som ett fönster till en helt ny värld där fysiska och digitala element kan blandas och upplevas i realtid av flera personer tillsammans. Användningsområdena sträcker sig från stora installationer för upplevelseindustrin där mixed reality-effekter kan skapas över milsvida områden, till mellanstora produktpresentationer i flaggskeppsbutiker och mycket mindre versioner som utvecklas för konsumentmarknaden.

För mer information om Realfiction Holding AB, vänligen kontakta:

Clas Dyrholm, grundare och VD

E-mail: clas@realfiction.com

www.realfiction.com

Sedermera Fondkommission är bolagets Certified Adviser.

Om Realfiction Holding AB
Realfiction Holding ABs rörelsedrivande dotterbolag grundades i Danmark 2008 och är en ledande aktör inom mixed reality, en marknad som beräknas att uppgå till 80 miljarder dollar under 2025. Bolagets första produktfamilj, Dreamoc, har sålts i över 10 000 exemplar. Den nya, patentsökta produktplattformen DeepFrame som erbjuds i form av både större och mindre mixed reality-skärmar finns tillgänglig för kunder sedan september 2017. DeepFrame möjliggör en mängd nya applikationsområden för bolag inom underhållning, tillverkning och detaljhandel. Plattformen utvecklas även för innovativa konsumentprodukter. För att göra det enkelt att använda Realfictions produkter erbjuds kompletta lösningar som kan köpas, hyras eller leasas i samarbete med ett globalt nätverk av distributörer och innehållskreatörer. Realfiction Holding AB:s aktie handlas på Nasdaq Stockholm First North under symbolen ”REALFI”. Aktiens ISIN-kod är SE0009920994.

Documents & Links