Anders Ekborg ny styrelseledamot

Report this content

Anders Ekborg invaldes som styrelseledamot i Realtid Media AB på årsstämman 2 juni 2016. Anders Ekborg är verksam som bolagsjurist på Panasonic Nordic.

Han har tidigare varit verksam som chefsjurist och Investment Manager på AB Traction, ett börsnoterat investmentbolag med då ca 1,5 miljarder kronor i eget kapital.

Vidare har Anders Ekborg en omfattande erfarenhet av styrelsearbete i såväl en noterad som onoterad miljö, bland annat som styrelseordförande i Hifab Group AB, Ankarsrum
Industries AB och Vallentuna Centrum AB samt som styrelseledamot i SRAB Shipping AB och Nilörngruppen AB.

”Anders Ekborg har arbetat nära Realtid Media sedan 2014. Med sin stora och mångfasetterade erfarenhet, har hans bidrag varit omfattande. Vi befinner oss i en utvecklingsfas där hans
erfarenhet och kompetens kommer väl till pass, varför vi är mycket glada och tacksamma att han bejakat att tillträda styrelsen”, säger Realtid Medias vd Jonas Wiwen-Nilsson.

Anders Palmgren, Thomas Vinell och vd Jonas Wiwen-Nilsson omvaldes till ledamöter. Thomas Vinell omvaldes till styrelseordförande.
Stockholm 2 juni 2016

Realtid Media är Sveriges ledande mediebolag för finansbranschen. Genom vår integrerade modell erbjuder vi produkter riktade mot i första hand yrkesverksamma i finansbranschen och beslutsfattare i Sveriges största företag och ägarkonstellationer med ansvar för strategiarbete, kapitalmarknad och finansieringsfrågor.