Kommuniké från årsstämma 2016

Report this content

Vid årsstämman i Realtid Media AB den 2 juni 2016 fattades bland annat följande beslut:

• Resultat- och balansräkning för bolaget samt föreslagen resultatdisposition för 2015 fastställdes av årsstämman.

• Årsstämman beviljade styrelsen och den verkställande direktören ansvarsfrihet.

• Årsstämman beslöt att ett arvode på två (2) prisbasbelopp ska utgå till styrelsens ordförande Thomas Vinell och ett och ett halvt (1,5) prisbasbelopp till Anders Palmgren och (0,75) prisbasbelopp till Anders Ekborg. Styrelsearvodet betalas årsvis i efterskott. Revisionsarvode ska utgå på löpande räkning.

• Årsstämman beslutade att omvälja styrelseledamöterna Anders Palmgren, Thomas Vinell och Jonas Wiwen-Nilsson samt nyval av Anders Ekborg. Till styrelsen ordförande omvaldes Thomas Vinell och Ulf Strauss, EY, valdes till revisor.

• Årsstämman beslutade i enlighet med beslutsförslaget att bemyndiga styrelsen att vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästkommande årsstämma besluta om att öka bolagets aktiekapital genom nyemission av högst 4 000 000 aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler.

För mer information kontakta:

Jonas Wiwen-Nilsson,
verkställande direktör Realtid Media
08 420 030 65

Realtid Media är Sveriges ledande mediebolag för finansbranschen. Genom vår integrerade modell erbjuder vi produkter riktade mot i första hand yrkesverksamma i finansbranschen och beslutsfattare i Sveriges största företag och ägarkonstellationer med ansvar för strategiarbete, kapitalmarknad och finansieringsfrågor.