Förändring av det totala antalet aktier och röster i Recipharm AB (publ) ("Recipharm")

I april 2014 har antalet aktier i Recipharm ökat med 10 443 038 aktier av serie B, motsvarande 10 443 038 röster, till följd av två nyemissioner vilka genomfördes i samband med Recipharms börsintroduktion på NASDAQ OMX Stockholm.

Vidare har under samma period 1 374 407 aktier av serie C tillkommit i samband med konvertering av utestående konvertibler i Recipharm. Dessa aktier av serie C har omvandlats till aktier av serie B. Konverteringsgraden blev 97,8 procent.

Aktiekapitalet i Recipharm uppgår per den 30 april 2014 till 18 594 437,50 kronor, fördelat på 12 685 716 aktier av serie A och 24 503 159 aktier av serie B. Det totala antalet röster i Recipharm uppgår per den 30 april 2014 till 151 360 319.

Denna information offentliggörs enligt 4 kap. 9 § lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument.

För ytterligare information, vänligen besök www.recipharm.com eller kontakta:
Thomas Eldered, VD, thomas.eldered@recipharm.com, telefon: +46 8 602 52 10
Björn Westberg, CFO, bjorn.westberg@recipharm.com, telefon: +46 8 602 46 20

Denna information offentliggörs enligt lagen om värdepappersmarknaden, lagen om handel med finansiella instrument eller regelverket vid NASDAQ OMX Stockholm. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 april 2014 kl 12:00 CET.

Recipharm AB (publ) Org. nr 556498-4825
Besöksadress Lagervägen 7, Jordbro Telefon +46 8 602 52 00
Postadress Lagervägen 7, 136 50 Jordbro Fax +46 8 81 87 03

Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin med säte i Sverige och har cirka 1 500 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och farmaceutisk produktutveckling. Recipharm tillverkar för närvarande omkring 200 olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 2,1 miljarder SEK och har utvecklings- och tillverkningsanläggningar i Sverige, Frankrike, Storbritannien, Tyskland och Spanien med huvudkontor i Jordbro, Sverige. Recipharms B-aktie (RECI B) är noterad på NASDAQ OMX Stockholm.

För mer information besök företagets hemsida: www.recipharm.com.