Recipharm publicerar årsredovisning 2015

Recipharm publicerar idag bolagets årsredovisning för 2015. Den finns tillgänglig på bolagets hemsida och kommer att finnas tillgänglig i tryckt format senare i april.

Årsredovisningen finns också bifogad med detta pressmeddelande.

För mer information, besök www.recipharm.com eller kontakta:
Björn Westberg, CFO, ir@recipharm.com, telefon: 08 602 46 20

Denna information offentliggörs enligt lagen om värdepappersmarknaden, lagen om handel med finansiella instrument eller regelverket vid NASDAQ Stockholm. Informationen lämnades för offentliggörande den 5 april 2016 kl 13:00 CET.

Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har cirka 2 700 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och APIer, samt farmaceutisk produktutveckling. Recipharm tillverkar för närvarande flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 3,4 miljarder kronor och har utvecklings- och tillverkningsanläggningar i Frankrike, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland med huvudkontor i Jordbro, Sverige. Recipharms B-aktie (RECI B) är noterad på NASDAQ Stockholm.

För mer information besök företagets hemsida www.recipharm.com

Adress Lagervägen 7, 136 50 Jordbro, Sverige, Telefon 46 8 602 52 00, Fax 46 8 81 87 03