Recipharm tecknar produktionsavtal och slutför förvärv av anläggning i Spanien

Recipharm AB meddelar att bolaget idag påbörjat leverans under produktionsavtalet med Roche samt slutfört förvärvet av anläggningen i Leganés, Spanien.

Thomas Eldered, VD för Recipharm kommenterade: "Vi fortsätter genomföra våra fokuserade strategier för att nå våra övergripande mål och det här senaste avtalet är ytterligare ett bevis på detta. Jag välkomnar våra nya kollegor i Spanien och ser fram emot att förse Roche med förstklassiga CDMO-tjänster".

Thomas Eldered, VD, telefon: 08 602 52 10
Henrik Stenqvist, CFO, ir@recipharm.com , telefon: 08 602 52 00

Denna information är sådan information som Recipharm AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 december 2017 kl. 13:00.

Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har cirka 5 000 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, samt farmaceutisk produktutveckling. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 5,3 miljarder kronor och har utvecklings- och tillverknings­anläggningar i Frankrike, Indien, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Recipharms B-aktie (RECI B) är noterad på Nasdaq Stockholm.

För mer information besök företagets hemsida www.recipharm.com

Adress Box 603, 101 32 Stockholm, Sverige,  Telefon 46 8 602 52 00

Om RecipharmRecipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har cirka 5 000 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, samt farmaceutisk produktutveckling. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 5,3 miljarder kronor och har utvecklings- och tillverknings¬anläggningar i Frankrike, Indien, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Recipharms B-aktie (RECI B) är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information besök företagets hemsida www.recipharm.com

Vi fortsätter genomföra våra fokuserade strategier för att nå våra övergripande mål och det här senaste avtalet är ytterligare ett bevis på detta. Jag välkomnar våra nya kollegor i Spanien och ser fram emot att förse Roche med förstklassiga CDMO-tjänster.
Thomas Eldered, VD för Recipharm