Recipharm utser ny Director för Business Management

Recipharm, ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation), utser en ny Director för Business Management i USA och Kanada med ansvar för att öka tillväxten i regionen.

Med drygt 8 års erfarenhet av den nordamerikanska CDMO-branschen blir Kieran Chouhan nu en del av Business Management-teamet inom Recipharm. I sin nya roll kommer Kieran att ansvara för försäljning och affärsutveckling för CDMO-företagets kommersiella tillverkningstjänster i Nordamerika.

Kenth Berg, Vice President för Business Management, säger: ”Vi är mycket glada att kunna välkomna Kieran till Recipharm-teamet. Vi arbetar hårt för att uppnå våra mål genom att erbjuda förstklassiga tjänster inom läkemedelsutveckling och produktion. Jag är övertygad om att Kierans erfarenhet kommer att vara en tillgång för teamet under hela denna resa.”

Kieran har etablerat ett omfattande nätverk av kunder och säkrat stora projekt i Nordamerika. Hans gedigna erfarenhet kommer att stödja Recipharms tillväxtambitioner på den amerikanska marknaden.

Kieran säger: ”Recipharms kompetens och heltäckande erbjudande innebär att företaget kan hantera skräddarsydda och utmanande projekt, vilket blir en stor tillgång på den nordamerikanska marknaden under de kommande åren. Jag är mycket glad att vara en del av teamet och kommer att arbeta för att skapa tillväxt och global expansion.”

Kenth Berg, Vice President Business Management, kenth.berg@recipharm.com, 08 6025 216

För mediaförfrågningar, kontakta Lindsay Baldry på ramarketing: lindsay@ramarketingpr.com, + 44 (0)191 222 1242, www.ramarketingpr.com, Twitter: @ramarketingpr, Facebook: /ramarketingpr, LinkedIn: /ramarketing

Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har cirka 6 000 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, samt farmaceutisk produktutveckling. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 6,0 miljarder kronor och har utvecklings- och tillverknings­anläggningar i Frankrike, Indien, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Recipharms B-aktie (RECI B) är noterad på Nasdaq Stockholm.

Kenth Berg, Vice President för Business Management
Kieran Chouhan, Director, Business Management US & Canada