Regulatoriskt godkännande för förvärv av Nitin Lifesciences har erhållits

Med hänvisning till vårt pressmeddelande den 20 oktober 2015 att Recipharm kommer att förvärva en majortitetsandel (74%) i Nitin Lifesciences Limited, har Foreign Investment Promotion Board på det indiska finansdepartementet nu beviljat godkännande för transaktionen. Affären beräknas slutföras under slutet av det första kvartalet 2016.

För mer information, besök www.recipharm.com eller kontakta:
Thomas Eldered, CEO, thomas.eldered@recipharm.com, telefon: 08 602 52 00
Björn Westberg, CFO, ir@recipharm.com, telefon: 08 602 46 20

Denna information offentliggörs enligt lagen om värdepappersmarknaden, lagen om handel med finansiella instrument eller regelverket vid NASDAQ Stockholm. Informationen lämnades för offentliggörande den 15 januari 2016 kl 11:00 CET.

Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har cirka 2 500 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och farmaceutisk produktutveckling. Recipharm tillverkar för närvarande flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 3,4 miljarder SEK och har utvecklings- och tillverkningsanläggningar i Sverige, Frankrike, Storbritannien, Tyskland, Spanien, Italien och Portugal med huvudkontor i Jordbro, Sverige. Recipharms B-aktie (RECI B) är noterad på NASDAQ Stockholm.

För mer information besök företagets hemsida: www.recipharm.com

Adress Lagervägen 7, 136 50 Jordbro, Sverige,  Telefon 46 8 602 52 00,  Fax 46 8 81 87 03

Om RecipharmRecipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har cirka 5 000 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel i olika former, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, samt farmaceutisk produktutveckling. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 5,3 miljarder kronor och har utvecklings- och tillverknings¬anläggningar i Frankrike, Indien, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Recipharms B-aktie (RECI B) är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information besök företagets hemsida www.recipharm.com