Finansieringslösning om 10 miljoner kronor

Recyctec Holding AB (”Recyctec” eller ”Bolaget”) har i senaste kvartalsrapporten kommunicerat att styrelsen arbetat med en förstärkning av bolagets likviditet. Styrelsen är därför mycket nöjd med att idag kunna meddela att bolaget tillförts 10 miljoner kronor i likvida medel i form av lån.

Recyctec kan nu med kraft fokusera på att utveckla verksamheten och arbeta vidare mot de mål som antagits av styrelsen som kommunicerats tidigare – med ett positivt rörelseresultat för helåret 2017 och en långsiktig finansiell målsättning att nå en omsättning överstigande 100 miljoner kronor i årstakt är 2020 med en rörelsemarginal överstigande 30 %.

-          Recyctec är nu i en position där vi har bra och väl inarbetade samarbete med de ledande aktörerna för uppsamling av använd glykol. Produktionsanläggningen är i drift efter en period av tekniska problem. Bolaget har också under året tecknat samarbetsavtal för distribution av den egna produkten Earth Care. Sammantaget känns det nu som det finns en plattform där hela kedjan bidrar till kraftig försäljningstillväxt och lönsamhet. Styrelsen har antagit finansiella målsättningar för Recyctec. Nu har bolaget också genom detta lån en likviditet och trygghet, säger bolagets VD Göran Ahlquist.

EarthCare är en återanvänd och förädlad glykol som säljs i egen regi av Recyctec. Från en tidigare använd glykol är den renad på anläggningen i Jönköping och återställd till sitt ursprungliga skick.

Göran Ahlquist, VD                        Carl Knutsson, CFO

E-post: info@recyctec.se             E-post: carl.knutsson@recyctec.se

Tel1: 0760 – 21 73 88                   Tel: 0708 – 55 79 12

Denna information är sådan information som Recyctec (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 december 2016 kl. 11:10 CET.