Försäljning & distribution

Recyctec marknadsför nu EarthCare glykol genom egna säljare samt olika distributionskanaler.

Recyctec marknadsför nu vår egen miljövänliga EarthCare glykol i flera etablerade distributionskanaler. EarthCare glykolen har skapat intresse i branschen värme/kyla och har omsatt ca 300 000 kronor under första införsäljningsveckan i oktober 2016. Samtliga distributionskanaler som är utvalda av Recyctec har ett gediget kunnande i branschen, detta för att få stort genomslag i marknaden. Senaste partnern Ahlsell är ett sådant företag vilket kommunicerats tidigare och här startar införsäljningen nästa vecka genom samtliga butiker.

– Ahlsell är ett av de absolut marknadsledande bolagen i Norden på distributionssidan. Ahlsellvärlden är jag bekant med sedan tidigare, jag vet att Ahlsell är ett miljömedvetet företag som nu kan börja leverera det miljövänligaste i glykolbranschen, säger Namir Younan, marknadschef hos Recyctec.

Om oss

Miljöteknik- och Ideonföretaget Recyctec Holding AB:s affärsidé är att effektivt och med en unik samt miljövänlig metod förädla använd glykol till att åter bli en industriell produkt. Recyctec är medlem i Cleantech Inn Sweden.