Kommuniké från årsstämma i Recyctec Holding AB (publ)

Recyctec Holding AB (publ) har igår den 10 maj 2017 hållit årsstämma med följande beslut.

Vid val av styrelse fattade stämman ett beslut som avvek från tidigare framlagda förslag. För övriga ärenden beslutade stämman i enlighet med framlagda förslag. I det följande redogörs för de viktigaste beslutens huvudsakliga innehåll. Samtliga beslut fattades med erforderlig majoritet.

Beslut om fastställande av resultat- och balansräkning

Årsstämman beslutade att fastställa av styrelsen framlagd resultat- och balansräkning samt koncernresultat- och koncernbalansräkning.

Beslut avseende bolagets resultat

Årsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag i årsredovisningen att ingen utdelning ska lämnas för räkenskapsåret 2016 och att resultatet ska balanseras i ny räkning.

Beslut om ansvarsfrihet för styrelseledamöterna och verkställande direktören

Styrelsens ledamöter och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2016.

Beslut avseende antal styrelseledamöter, styrelse- och revisorsarvoden samt val av styrelse

Årsstämman beslutade att styrelsen ska bestå av fyra (4) styrelseledamöter utan suppleanter. Årsstämman beslutade att inget arvode ska utgå till styrelsens ordförande, efter egen begäran av ordföranden. Arvode ska utgå med vardera 80 000 kronor till övriga ej anställda styrelseledamöter samt att det till de ej anställda styrelseledamöterna ska kunna utgå timarvode enligt särskilt avtal för speciella uppdrag där särskild kompetens erfordras. Vidare beslutades att arvode till revisor ska utgå enligt godkänd räkning i enlighet med sedvanliga debiteringsnormer. Årsstämman beslutade om omval av styrelseledamöterna Göran Ahlquist, Robert Wahren och Sau Suen Tse samt nyval av Hendric Schmidt som ny styrelseledamot. Sau Suen Tse valdes till styrelsens ordförande.

Beslut om bemyndigande för styrelsen att besluta om emissioner

Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen, att under tiden fram till nästa årsstämma, kunna fatta beslut om emissioner av sammantaget maximalt ett antal aktier och/eller teckningsoptioner som berättigar till nyteckning av, eller innebär utgivande av, ett antal B-aktier som motsvarar ett belopp om högst 10 MSEK i total emissionslikvid, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Bemyndigandet ska kunna utnyttjas vid ett eller flera tillfällen. Syftet med bemyndigandet och skälen till en eventuell avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt är att bolaget vid behov ska kunna tillföra bolaget kapital för investeringar i verksamheten samt för en internationalisering av bolaget.

Göran Ahlquist, VD              Carl Knutsson, CFO

E-post: info@recyctec.se   E-post: carl.knutsson@recyctec.se