Kommuniké från extra bolagsstämma i Recyctec Holding AB (publ)

Vid extra bolagsstämma som idag, den 3 februari 2017, hölls i Recyctec Holding AB (publ), beslutades att godkänna styrelsens beslut om nyemission med företrädesrätt för bolagets aktieägare.

Den extra bolagsstämman beslutade att godkänna styrelsens beslut av den 12 februari 2017 om nyemission av aktier med företrädesrätt för befintliga aktieägare. I enlighet med vad som vidare offentliggjordes i kallelsen den 13 februari 2017 innebär de av styrelsen fastställda villkoren för emissionen att rätt att teckna nya aktier ska med företrädesrätt tillkomma de som på avstämningsdagen för nyemissionen är registrerade som aktieägare i bolaget, varvid varje aktie av serie A respektive varje aktie av serie B ger rätt till en (1) teckningsrätt av serie B. Två (2) teckningsrätter av serie B ger rätt att teckna en (1) ny aktie av serie B till en teckningskurs om 3,00 kronor per aktie.

Beslutet innebär att Bolagets aktiekapital ökar med högst 397 023,90 kronor samt att antalet aktier i bolaget ökar med högst 7 940 478 B-aktier. Vid full teckning tillför företrädesemissionen Recyctec cirka 23,9 miljoner kronor före emissionskostnader. Genom teckningsåtaganden och garantiåtaganden är nyemissionen fullt säkerställd.

Avstämningsdag vid Euroclear Sweden AB för deltagande i nyemissionen är den 7 februari 2017. Sista dag för handel i bolagets aktie med rätt att delta i nyemissionen är idag den 3 februari 2017.

Teckningsperioden pågår under tiden 9 februari till 23 februari 2017 och handel med teckningsrätter pågår 9 februari till 21 februari 2017. Handel med betalda tecknade aktier pågår från 9 februari 2017 tills dess att emissionen har registrerats hos Bolagsverket.

Detaljerade villkor för företrädesemissionen kommer att ingå i det informationsmemorandum som kommer att offentliggöras i samband med teckningsperiodens början. Det fullständiga memorandumet kommer att finnas tillgängligt på bolagets hemsida (www.recyctec.se), Västra Hamnen Corporate Finance hemsida (www.vhcorp.se) samt AktieTorgets hemsida (www.aktietorget.se).

Göran Ahlquist, VD                      Carl Knutsson, CFO

E-post: info@recyctec.se             E-post: carl.knutsson@recyctec.se

Tel: 0760 – 21 73 88                    Tel: 0708 – 55 79 12

Denna information

Denna information är sådan information som Recyctec Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 februari 2017 klockan 16.00

Om Recyctec Holding AB

Recyctec Holding AB har genom sitt helägda dotterbolag Recyctec AB utvecklat en metod för att återvinna etylen- och propylenglykol. Genom metoden kan ett kretslopp av en ändlig resurs skapas. Samtliga rättigheter för den utvecklade metoden ägs av Recyctec .

Viktig information

Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande avseende några värdepapper i Recyctec. Emissionen riktar sig inte till aktieägare eller andra investerare med hemvist i USA, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Singapore, Sydafrika eller Nya Zeeland, eller i något annat land där deltagande i emissionen skulle förutsätta ytterligare prospekt, registrerings- eller andra åtgärder än enligt svensk rätt eller strida mot regler i sådant land. Inga teckningsrätter, betalda tecknade aktier, aktier eller andra värdepapper utgivna av Recyctec har registrerats eller kommer att registreras enligt United States Securities Act 1933, eller enligt värdepapperslagstiftningen i någon delstat i USA eller någon provinslag i Kanada. Därför får inga teckningsrätter, betalda tecknade aktier, aktier eller andra värdepapper utgivna av Recyctec överlåtas eller erbjudas till försäljning i USA eller Kanada annat än i sådana undantagsfall som inte kräver registrering. Emissionen riktar sig endast till (i) personer som befinner sig utanför Storbritannien; (ii) till professionella investerare som omfattas av artikel 19 (5) i Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) Order 2005 (i dess nuvarande lydelse); eller (iii) andra personer till vilka den lagligen kan riktas.