Konvertibelemission i Recyctec förväntas bli fulltecknad

Styrelsen för Recyctec Holding AB (publ) (”Bolaget”) beslutade den 31 augusti 2017, under förutsättning av bolagsstämmans godkännande, att emittera konvertibler till ett sammanlagt nominellt belopp om högst 5 miljoner kronor riktad till högst tio på förhand vidtalade investerare. För en sammanfattning av övriga villkor hänvisas till Bolagets pressmeddelande från den 31 augusti 2017. Styrelsen har den 15 september beslutat att förlänga teckningstiden i emissionen till den 21 september 2017 och betalningstiden till den 28 september 2017. I enlighet med till Bolaget lämnade teckningsförbindelser förväntas teckning av konvertibler om sammanlagt nominellt 5 miljoner kronor att ske innan teckningsperiodens utgång, vilket innebär att emissionen förväntas bli fulltecknad. Slutgiltigt utfall kommuniceras efter komplett teckningslista och betalning.

De personer som tecknat konvertibler i ovan nämnda konvertibelemission omfattar såväl befintliga aktieägare som personer som omfattas av den krets av personer som anges i 16 kap 2 § andra punkten aktiebolagslagen. Nedan förtecknas såväl dessa förstnämnda personer som övriga konvertibeltecknare samt de nominella belopp de enligt lämnade teckningsförbindelser åtagit sig att teckna sig för i konvertibelemissionen.

Personer enligt 16 kap 2 § andra punkten aktiebolagslagen

Sau Suen Tse (styrelseordförande): 1 000 000 kr
Richy Ocean International Ltd (ägs till 50% av Sau Suen Tse och är större aktieägare i Bolaget): 1 500 000 kr
Dessa båda poster kan teckna genom kvittning av fordran mot bolaget (tidigare inlåning).

Befintliga aktieägare (som inte anges ovan)

Christian Berger: 375 000 kr
Andreas Björklund: 250 000 kr
Olle Stenfors: 250 000 kr
Joakim Svahn: 750 000 kr
Fredrik Åhlander: 375 000 kr

Övriga konvertibeltecknare

Råsunda Förvaltning AB (ägs till 100 % av Per Nilsson): 250 000 kr
Fritz Real Estate Advisor AB (ägs till 100 % av Tommy Fritz): 250 000 kr

Totalt 5 000 000 kr

Extra bolagsstämma i Bolaget hålls den 22 september 2017 i enlighet med av Bolaget avgiven kallelse.

Niklas Ekman, VD                                   Carl Knutsson, CFO
E-post: niklas.ekman@recyctec.se          E-post: carl.knutsson@recyctec.se
Tel: 0731-47 72 80                                  Tel: 0708-55 79 12

Denna information
Denna information är sådan information som Recyctec Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 september 2017.

Om Recyctec Holding AB
Recyctec Holding AB har genom sitt helägda dotterbolag Recyctec AB utvecklat en metod för att återvinna etylen- och propylenglykol. Genom metoden kan ett kretslopp av en ändlig resurs skapas. Samtliga rättigheter för den utvecklade metoden ägs av Recyctec .