Recyctec flyttar fram årsstämma

Recyctec Holding AB (publ) (”Bolaget”), noterat på AktieTorget, meddelar att Bolagets styrelse beslutat att flytta fram årsstämman 2018.

Styrelsen har beslutat att datum för årets årsstämma flyttas fram från tidigare meddelade 26 april till ett datum som kommer att meddelas senare. Orsaken till senareläggningen är att Bolagets årsredovisning ännu inte är färdigställd.

Kallelse med ärendeförteckning kommer att publiceras fyra veckor innan nytt datum för ordinarie årsstämma. Kallelse till årsstämman kommer att ske genom annons i Post- och Inrikes Tidningar samt på Bolagets webbplats. Därutöver kommer meddelande om att kallelse skett samtidigt annonseras i Svenska Dagbladet. Kallelsen kommer även att offentliggöras genom pressmeddelande.

Niklas Ekman, VD                                   Carl Knutsson, CFO

E-post: niklas.ekman@recyctec.se    E-post: carl.knutsson@recyctec.se

Tel: 0731-47 72 80                                Tel: 0708-55 79 12

Om Recyctec Holding AB
Recyctec Holding AB har genom sitt helägda dotterbolag Recyctec AB utvecklat en metod för att återvinna etylen- och propylenglykol. Genom metoden kan ett kretslopp av en ändlig resurs skapas. Samtliga rättigheter för den utvecklade metoden ägs av Recyctec.