• Recyctec/

Recyctec Holding AB (publ), nedan ”Bolaget” har tagit beslut om en satsning på EarthCare motorfordons-glykol för att nå högre intjäning

Styrelsens strategi framgent är nu att marknadsföring av EarthCare ska prioriteras och produktserien ska utökas ytterligare med bland annat en propylenglykol för kyl- och värmeåtervinningssystem samt en konsumentprodukt i form av kylarglykol till fordon.

Bolaget kommer under första halvåret 2017 utveckla och lansera EarthCare motorfordonsglykol mot konsumentmarknaden för att nå högre intjäning. En del resurser investeras i förpackningsutformning och marknadsföring redan nu. Recyctec positionerar EarthCare produkterna och varumärket som ett naturligt miljöval, produkterna är återanvändbara vilket är helt unikt, och håller samma höga kvalitet och funktionalitet som övriga produkter i samma prissegment. Marknadssatsningen inbegriper bl.a. en förstärkning av sälj- och marknadsföringskompetens mot distributörer med konsumenter som slutkund för att ytterligare accelerera försäljningen av EarthCare-produkterna i Sverige samt runt i Europa.

Bolaget räknar med att denna satsning kommer att generera intäkter under hösten 2017 och bidra till resultatet 2017.

Recyctec och produkten EarthCare
EarthCare är en återanvänd och förädlad glykol som säljs i egen regi och via samarbetspartners av Recyctec. Från en tidigare använd glykol är den renad på anläggningen i Jönköping och återställd till sitt ursprungliga skick.

Göran Ahlquist, VD            Carl Knutsson, CFO
E-post: info@recyctec.se   E-post: carl.knutsson@recyctec.se
Tel: 0760 – 21 73 88           Tel: 0708 – 55 79 12

Denna information är sådan information som Recyctec (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 februari 2016.