Registrerar representationskontor och varumärken i Sydkorea.

Recyctec har nyligen varumärkesregistrerat ”Recyctec” samt ”Earthcare” i Sydkorea och har även registrerat representationskontor i Seoul området.

Bakgrunden är en resa under april månad där Recyctec träffade representanter från Sydkoreas miljödepartement samt kommersiella företag. I Sydkorea ses nu miljölagstiftningen över och man ser även avfallstrappan inom EU som intressant inför kommande lagändring i höst. Sydkorea har idag stort intresse av miljöfrågor samt inte minst viktigt - landet står för ca 1/3 av all glykolproduktion i världen och har ungefär samma klimat som Sverige.

Recyctec hade flera ledningsmöten med b.la. flygplatser (Incheon är en av de största i världen), bildemonterarnas centralorganisation (ca 1,7 miljoner fordon skrotas årligen i Sydkorea) samt kemiföretag som visade stort intresse för vår reningsteknik och affärsmodell. Kemiföretagen fick prover av våra produkter och tester på dessa utföll med mycket goda resultat. Flera återbesök i Sverige sker under vår och höst 2016.

Göran Ahlquist kommenterar;

- En spännande marknad med stor potential där vi nu är i en rekryteringsfas av en manager för vårt kommande representationskontor. Vi ser Sydkorea som en naturlig hubb för oss i Asien då de är mycket intresserade av ny teknologi som ger förbättringar och då speciellt inom miljö. Enbart inom fordonsdemontering hanteras det ca 6 miljoner liter använd glykol årligen.