Cherrie gjorde succé i Los Angeles - öppnade för Jhené Aiko

Report this content

Det var helt utsålt när svenska stjärnskottet Cherrie i helgen stod på scen i Los Angeles. Hon är en av två svenska som artister handplockats till 30 Days in LA, en mastodontfestival som pågår under hela november med lovande talanger från hela världen. I Los Angeles kom Cherrie att öppna för R&B-stjärnan Jhené Aiko och pryda stora billboards.

Cherrie var en av två svenska artister som handplockades till 30 Days in LA, som ett led i att Cherrie är en del av det globala musiknätverket och plattformen Red Bull Sound Select som lanserades i Sverige tidigare under hösten. Att Cherrie sjunger på svenska var dock inget hinder – den gångna helgen stod hon på en utsåld scen i Los Angeles och öppnade för R&B-stjärnan Jhené Aiko.

Det känns overkligt och självklart jättekul. Jag har lyssnat på Jhene Aiko sen hennes mixtapes, och att få öppna för henne på min första USA-spelning är en sjuk upplevelse. Innan jag kom till LA så turnerade jag i Kina i två veckor. Det här är nytt för mig och jag tar in det i mitt artisteri framöver"

- Cherrie.

Den utsålda spelningen på Avalon tillsammans med Jhené Aiko blev minnesvärd av flera skäl – ytterligare en stjärna dök upp på scen under kvällen när Chris Brown gästade Jhené Aiko.

Cherrie var även en av de artister som festivalen 30 Days in LA valde att satsa lite extra på – hennes namn och ansikte fick pryda stora billboards över hela Los Angeles.

Det är ju overkligt! Blev så glad när jag såg det på bild men fick rysningar när jag såg det irl!”

- Cherrie.

För press- eller intervjuförfrågningar: redbull@borglundell.se.

Om Red Bull Sound Select

Red Bull Sound Select är en global musikplattform som lanserades i Sverige tidigare i år. Målet är att arbeta med lokala kuratorer, som känner sin musikscen, för att hitta talanger och för att på olika vis hjälpa dem att slå internationellt. I Sverige har Johanna Beckman och Babak Azarmi valts ut som kuratorer. Johanna har arbetat musikbranschen i nästan 15 år och driver ett managementbolag, där hon bland annat hjälpt lägga grunden för svenska artister som Mapei, Jenny Wilson, Maskinen and Style of Eye. Babak är grundaren av RMH Sweden, där han representerar och hjälper till att bygga artister som Silvana Imam och Erik Lundin. Tillsammans hjälps de nu åt att identifiera svenska artister som de tror har potential att slå internationellt. Mer information på redbullsoundselect.com