• Ngage Group/

Community Entertainment Svenska AB (publ) namnändrar och blir Red Reserve Entertainment AB (publ)

Vid årsstämman den 25 maj beslöt stämman om namnändring från Community Entertainment Svenska AB (publ) till Red Reserve Entertainment AB (publ).
Namnändringen registrerades hos Bolagsverket den 15 juni 2018.
Spotlightnoterade Red Reserve Entertainment AB driver dotterbolagen MillionMind, som är fokuserat på gamification, och Red Reserve, ett välkänt varumärke i e-sportbranschen.

– Red Reserve är ett internationellt starkt e-sportvarumärke och vi ser starka synergieffekter mellan våra dotterbolag varför namnändringen var ett naturligt steg att ta, säger Olav Törnblom, vd Red Reserve Entertainment.

I våras förvärvades e-sportbolaget Red Reserve AB av Community Entertainment. Sedan dess har aktiviteten i de båda dotterbolagen varit hög. MillionMind har inlett arbetet med att ta fram en helt en ny teknikplattform i världsklass och knutit flera nya kunder till sig, exempelvis Blocket, OKQ8, Barncancerfonden, SF Bio och Öresundskraft.

Red Reserve förvärvade i förra veckan ett av världens starkaste Counter Strike-lag (tidigare GODSENT) och Call of Duty-laget, som är rankat topp tre i världen, har haft en mycket framgångsrik vår och man har dessutom kontrakterat några av världens bästa Hearthstone- och Fortnitespelare.

– Vi har stora förhoppningar om att båda bolagen ska fortsätta att utvecklas positivt och vi har en bra plan för hur det ska ske, säger Olav Törnblom.

Första dag för handel med det nya bolagsnamnet, Red Reserve Entertainment, blir 26 juni 2018. Det nya kortnamnet blir REDR.

CEO Red Reserve

VD Community Entertainment Svenska AB (publ)
olav@comentab.se

www.comentab.se

Red Reserve Entertainment AB har utvecklat en IT-plattform och en metod där företag kan skapa egna quizer i kommunikations- eller utbildningssyfte. Plattformen bygger på gamification, något som de senaste åren har visat sig vara en viktig faktor för att skapa engagemang online. I och med förvärvet av Red Reserve är bolaget numera även en stor aktör i e-sportbranschen.

Dotterbolaget Red Reserve AB är, genom sammanslagningen med Red Reserve Entertainment (vid sammanslagningen Community Entertainment), Skandinaviens första noterade e-sportföretag. Red Reserve har idag lag i den absoluta världstoppen i Counter-Strike: Global Offensive, Call of Duty och Hearthstone samt ett lag i stark utveckling i Fortnite.