Community Entertainments (publ) e-sportsatsning ger resultat: Red Reserves COD-lag tvåa i Atlanta – andraplatsen värd 400 000 kronor

Red Reserves Call of Duty-lag (COD), som sedan februari ägs av Aktietorget-noterade Community Entertainment (publ), tog en silverplats i majortävlingen som avgjordes i Atlanta i helgen, där hela världseliten var på plats. Andraplatsen gav nära 400 000 kronor i prispengar.

– Jag är otroligt stolt över laget. Äntligen har vi fått visa vår rätta potential och vi ser fram emot den fortsatta säsongen som har förutsättningar att bli väldigt intressant. Detta är ett kvitto på att vi tillhör den absoluta världseliten, säger Patrik Andersson CEO i Red Reserve AB.

Laget avancerade i ”Loser Bracket” där man fick möta hela världseliten för att kämpa sig upp till en finalplats. Red Reserve är nu etablerat i den absoluta världseliten i COD. Laget sponsras av Razer, som är en av världens ledande leverantörer av hårdvara för gamingmarknaden.

COD World League Circuit omfattar åtta majortävlingar i USA och England. Därutöver hålls National Leagues-tävlingar i Kanada, Frankrike/Belgien, Tyskland/Holland, Spanien/Portugal, Italien och Österrike/Nya Zeeland.
Under säsongen 2018 kommer man även att ha två Nationals i Brasilien och Mexiko. Härnäst tävlar Red Reserve COD-lag i en Major som hålls i Birmingham.

Inspelade prispengar hamnar omsättningsmässigt i Red Reserves resultaträkning. Enligt kontrakt mellan spelarna och Red Reserve har spelarna rätt till bonus och del inspelade prispengar.

Red Reserve förvärvades nyligen av Community Entertainment Svenska AB (publ), som är noterat på Aktietorget.
Bolaget är därmed det första börsnoterade e-sportbolaget i Skandinavien. Förutom ett av världens bästa COD-lag har
Red Reserve även ett ungt framgångsrikt Counter-Strike-lag. I förra veckan blev det klart att Red Reserve även
kommer att satsa på Hearthstone, då man kontrakterade Louis "Mitsuhide" Bremers, som tillhör yttersta världseliten.

För ytterligare information och bilder för fri publicering, kontakta:
Patrik Andersson, CEO Red Reserve, tfn 0769-47 73 66, E-post:patrik@redreserve.org
Olav Törnblom, vd Community Entertainment, tfn 0702–190 406, e-post: olav@comentab.se
www.comentab.se
www.redreserve.org

Red Reserve är, genom sammanslagningen med Community Entertainment, Skandinaviens första noterade e-sportföretag. Red Reserve har idag framgångsrika lag i både Counter-Strike och Call of Duty (där bland de fem högst rankade lagen i världen).