Red Reserve AB rekryterar Toomas Tartu som CMO och sponsoransvarig

Report this content

Esportbolaget Red Reserve AB, som ägs av Spotlightnoterade Red Reserve Entertainment AB (publ), stärker organisationen och rekryterar Toomas Tartu som ny CMO med särskilt ansvar för bolagets sponsorverksamhet.

– Vi fortsätter enligt plan, där det bland annat ingår att stärka organisationen. I Toomas har vi fått in en kanonresurs när det gäller sponsring och marknad i kombination. Få i Sverige har lika bred kunskap och erfarenhet kring sponsorfrågor. Han kommer att bli en stor tillgång, säger Patrik Andersson, CEO på Red Reserve AB.

Toomas Tartu, har en lång erfarenhet inom marknad och sponsring, bland annat som sponsoransvarig för friidrotts-VM i Göteborg, vd och projektledare på Momentum Reklambyrå och partner på Engage Marketing. Toomas Tartu har de senaste åren arbetat som kommunikationskonsult, med bland annat uppdrag för innebandy-VM.

– Esporten är ostoppbar, både i Sverige och internationellt. Nu när Red Reserve, som redan är ett stort varumärke på den internationella esportscenen, fortsätter sin plan mot att bli ett av världens absolut ledande varumärken inom esport, ska det bli oerhört spännande att vara med och bidra med det som jag kan, säger Toomas Tartu, som tillträder tjänsten nu i september.

Toomas Tartu ser stora möjligheter för företag att exponera sig och samarbeta med esporten på världsnivå, inte minst i Sverige.
– Analysföretaget Newzoo förutser i sin färska rapport att världens tio största varumärken kommer att sponsra esport 2021. Många stora företag från olika branscher har redan insett vilken kraft det finns i esporten. Red Reserve har flera världslag och min uppgift blir att hitta kloka och effektiva sponsorsamarbeten med Red Reserve både på den svenska och internationella marknaden, säger Toomas Tartu.

Patrik Andersson
CEO Red Reserve AB
patrik@redreserve.org

VD Red Reserve Entertainment AB (publ)

Toomas Tartu
CMO Red Reserve AB

www.redreserveentertainment.com
www.redreserve.org

Denna information är sådan information som Red Reserve Entertainment är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 september 2018.

Red Reserve Entertainment AB har i dotterbolaget MillionMind utvecklat en IT-plattform och en metod där företag kan skapa egna quizer i kommunikations- eller utbildningssyfte. Plattformen bygger på gamification, något som de senaste åren har visat sig vara en viktig faktor för att skapa engagemang online. I och med förvärvet av Red Reserve AB är bolaget numera även en stor aktör i esportbranschen.

Dotterbolaget Red Reserve AB är, genom sammanslagningen med Red Reserve Entertainment (vid sammanslagningen Community Entertainment), Skandinaviens första noterade esportföretag. Red Reserve har idag lag i den absoluta världstoppen i Counter-Strike: Global Offensive, Call of Duty, Hearthstone och Fortnite.