Red Reserve lanserar ny logotyp och grafisk profil som del i fortsatt internationell storsatsning

E-sportbolaget Red Reserve AB, som ägs av Aktietorget-noterade Community Entertainment (publ), lanserar nu en ny logotyp och grafisk profil för bolaget. Detta för att öka synbarheten och användningsområdena i samband med väsentligt ökad exponering i bland annat spel-, sponsor- och TV-sammanhang, samt inför lanseringen av den egna klädkollektionen som kommer inom kort.

– Med den nya logotypen och grafiska profilen tar vi ett modernare omtag plus att vi anpassar vårt utseende efter målgrupperna och kommande exponeringsområden. Vår logga kommer att exponeras mycket i olika internationella sammanhang framöver och

här passar det nya formatet perfekt. Red Reserve är en kraftfull och ledande aktör inom e-sport, något som också ska synas i alla sammanhang där vi figurerar. Det känns både logiskt och roligt att Red Reserve får en ny spännande huvudsymbol just nu, när vi kliver upp till nästa nivå inom e-sporten. Dessutom är den nya grafiska profilen mer genomarbetad och bättre anpassad för olika exponeringssammanhang än tidigare, säger Patrik Andersson, CEO för Red Reserve.

Red Reserve, som idag har världslag i spelen Call of Duty, Hearthstone och Fortnite, har den senaste tiden signerat nya sponsorskap med bland andra SCUF GamingVictrix Pro och ULT. Inom kort lanserar Red Reserve också i samarbete med sponsorn och officiella klädleverantören ULT en egen Red Reserve-kollektion som bland annat kommer att vara tillgänglig på www.ultesports.com inom kort. ULT ingår i Ultimate Media Ventures-koncernen (UMV).

– Vi förvärvade Red Reserve tidigt i våras och på relativt kort tid har det hänt väldigt mycket kring Red Reserve och Community Entertainment. Jag konstaterar stolt att vi genom detta levererar ett betydande mervärde för bolaget och vi levererar det som vi har sagt. Vi har en stark organisation som jobbar hårt för att vi ska bli ett av e-sportvärldens absolut starkaste varumärken, och vi är redan på god väg, säger Olav Törnblom, vd för Community Entertainment.

För ytterligare information kontakta:

CEO Red Reserve

VD Community Entertainment Svenska AB (publ.)
olav@comentab.se

Community Entertainment har utvecklat en IT-plattform och en metod där företag kan skapa egna quizer i kommunikations- eller utbildningssyfte. Plattformen bygger på gamification, något som de senaste åren har visat sig vara en viktig faktor för att skapa engagemang online. I och med förvärvet av Red Reserve är bolaget numera även en stor aktör i e-sportbranschen.

Red Reserve
är, genom sammanslagningen med Community Entertainment, Skandinaviens första noterade e-sportföretag. Red Reserve har idag lag i den absoluta världstoppen i Call of Duty och Hearthstone samt ett lag i stark utveckling i Fortnite.

Taggar: