Styrelseledamöter och ledning tecknar aktier i pågående företrädesemission

Red Reserve Entertainment AB (publ) genomför för närvarande en företrädesmission av aktier om cirka 10,5 MSEK. Bolagets styrelse och ledning har för avsikt att teckna ca 175 000 aktier till ett värde av ca 350 Tkr, med stöd av teckningsrätter i den pågående företrädesemissionen.

VD Red Reserve Entertainment AB (publ)

Red Reserve Entertainment AB har i dotterbolaget MillionMind utvecklat en IT-plattform och en metod där företag kan skapa egna quizer i kommunikations- eller utbildningssyfte. Plattformen bygger på gamification, något som de senaste åren har visat sig vara en viktig faktor för att skapa engagemang online. I och med förvärvet av Red Reserve AB är bolaget numera även en stor aktör i esportbranschen.

Dotterbolaget Red Reserve AB är, genom sammanslagningen med Red Reserve Entertainment (vid sammanslagningen Community Entertainment), Skandinaviens första noterade esportklubb. Red Reserve har idag lag i den absoluta världstoppen i Counter-Strike: Global Offensive, Call of Duty, Hearthstone och Rocket League.