Penser Access: Redsense Medical - First Blood – Från 0 till 100

Redsense är en patenterad produkt som upptäcker blodläckage vid hemodialys, ett problem som uppkommer vid vennålsutdragning och inträffar vid ca 1/720 hemodialysbehandlingar. Globalt sett dör ca 1,200 personer per år till följd av vennålsutdragning, och hemodialys ökar som behandling med ca 6% per år, från en nivå idag överstigande 450 miljoner behandlingar per år uppdelat på ca 3 miljoner patienter. Andelen patienter som får behandling i hemmet och/eller på natten, samt riskpatienter, utgör Redsense primära marknadssegment och detta beräknas öka med ca 16% per år. Vi beräknar att Redsenses marknadspenetration ligger på ca 0,4% 2018. Detta i kombination med att försäljningstillväxten kommit igång på allvar under 2018 ger hög potential. Baserat på dagens aktiekurs bedömer vi att marknaden förväntar sig att bolaget lyckas med att leverera en tillväxt om ca 30% per år fram till år 2022/2023 med en då uppnådd EBITDA-marginal på ca 30%, vilket då skulle innebära en EV/Sales-multipel på ca 4,6x.

Läs den fullständiga analysen: https://epaccess.penser.se/analys/first-blood-fran-0-till-100/

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på www.penser.se