Redsense breddar sortimentet

Redsense jobbar kontinuerligt med att uifrån feedback från våra kunder utveckla företagets produkter. Denna feedback är central för att kunna förbättra produkten och användandet. Nu lanserar Redsense två nyheter.

Ny inställningsmöjlighet för nattdialys: Redsense Nocturnal

Redsense har tagit fram en ny inställningsmöjlighet på sitt larm, avsett för dialys på natten i klinik eller hemmet. Med en inställning blir igångsättandet av larmenheten tystare, för att inte störa andra sovande patienter eller anhöriga. I normalläget görs en kontroll av ljudnivån när larmet startar, i Nocturnal mode kontrolleras enbart att högtalaren i larmet är funktionell. Ljudnivån på ett riktigt larm är givetvis den samma i alla utföranden och följer tillämpliga IEC standarder samt FDAs riktlinjer för att väcka en sovande patient.

Redsense Nurse Call - förenklar övervakningen av dialys på klinik

Redsense lanserar nu en ny variant av larmet som går att koppla direkt till patientlarmet på kliniker, det vill säga det larm som patienter använder sig av vid sängplatsen för att larma när de ligger på sjukhus. Produkten är CE märkt.

Detta är ett viktigt utvecklingssteg för Redsense. På större kliniker med många rum är det en fördel med larm som även går ut över det centrala patientlarmet för att säkerställa att vårdpersonalen har möjlighet att uppfatta larmet oavsett var de befinner sig på kliniken. Nu finns det alltså möjlighet att lämna rummet med bibehållen säkerhet. Därmed underlättas tillsynen av dialysen.

Vd Redsense Medical AB (publ)

Telefon: +46 (0) 35 - 10 60 30

Redsense Medical AB (publ) i korthet

Redsense Medical AB (publ.) utvecklar, marknadsför och säljer system för dialysövervakning. Företaget har sitt säte i Halmstad och har även kontor i Chicago, IL., USA. www.redsensemedical.com

Produkten:
Redsense ett optiskt system som varnar för blödning vid dialysbehandling. Det är mycket enkelt att använda. Sensorplåstret fästs över vennålens instickshål och ljus leds till och från larmenheten genom en optisk fiber i sensorplåstret. Blod på sensorn ger en ljusförlust vilket utlöser larmet och kan rädda liv. Redsense Medicals vennålslarm säljs i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Storbritannien, Irland, USA, Österrike, Tyskland, Tjeckien, Holland och Belgien.