Redsense tecknar avtal med Metro Medical, en av USAs största distributörer

Redsense Medical utser Metro Medical till distributör i USA. Metro har varit en framgångsrik distributör för dialysprodukter under många år och hanterar bland annat leveranser till hemhemodialyspatienter i USA.  Den första ordern kommer att levereras under november 2016. Orderns omfattning för tillfället inte färdigförhandlad.

–      "The combination of Redsense' innovative products and our industry-leading customer base and extensive distribution network is a win for our customers," said Melanie Imperial, Vice President of Product/Services Marketing at Metro Medical. "We're pleased to align ourselves with products that support quality patient care."

–      Vi har samarbetat länge med Metro Medical och de har en bra närvaro hos alla dialyskliniker i USA och att utöka samarbetet med dem som distributör ökar vi vår införsäljningsförmåga dramatiskt, säger Patrik Byhmer, vd Redsense Medical AB. Metro är ett framgångsrikt företag som är lätta att jobba med och har en imponerande kunskap om USA marknaden; detta förstärker och kompletterar vår säljorganisation i USA på ett bra sätt.

Metro Medical är ett företag inom Cardinal Health, ett globalt företag inom sjukvård och sjukvårdsprodukter. För mer om Metro Medical se: http://www.metromedical.com

Patrik Byhmer, VD Redsense Medical AB (publ)

Redsense Medical AB (publ) i korthet

Redsense Medical AB (publ.) utvecklar, marknadsför och säljer system för dialysövervakning. Företaget har sitt säte i Halmstad och har även kontor i Reston, VI., USA.

Produkten

Redsense ett optiskt system som varnar för blödning vid dialysbehandling. Det är mycket enkelt att använda. Sensorplåstret fästs över vennålens instickshål och ljus leds till och från larmenheten genom en optisk fiber i sensorplåstret. Blod på sensorn ger en ljusförlust vilket utlöser larmet och kan rädda liv. Redsense Medicals vennålslarm säljs i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Storbritannien, Irland, USA, Österrike, Tyskland, Tjeckien, Slovakien, Holland och Belgien.