Reflective Circle lanserar ekologisk konfektion hos Josefssons

Reflective Circle fortsätter det etablerade samarbetet med Josefssons, vilket även utökas under kommande säsong. I sommar lanserade Reflective Circle en ekologisk minikollektion för höst/vinter -08, som nu marknadsförs och säljs via Josefssons katalog och e-butiken ellos.se.

”De specialdesignade kläderna har sålt mycket bra under de veckor vi funnits på Josefssons hemsida och i dagarna fotas nästa års vårkollektion,” konstaterar en nöjd Josefin Lassbo, VD och designer på Reflective Circle AB. ”Samarbetet med Reflective Circle innebär en utökning av vårt befintliga sortiment med en helt ekologisk linje. Samtidigt får vi nu också kontakt med en för oss ny kundgrupp. Vi har redan kunnat konstatera ett mycket positivt mottagande och ser fram emot en fortsatt och breddad satsning inför nästa säsong,” säger Nicklas Hellgren, Ellos AB.

Minikollektionen består av 5 plagg – en fordrad jacka i ekologisk bomull, matchad med ett par ”gubbyxor” och en liten figursydd väst i samma färg och kvalitet. I bambutrikå finns en klänning med vattenfallskrage och vidd i kjolen samt en långärmad tröja i färgerna svart, gråblått, dimrosa alternativt grågrönt.

Under innevarande år har Reflective Circle fått kapitaltillskott från Sjätte AP-fonden i Göteborg och invigt nya lokaler för design och administration vid Esperantoplatsen i Göteborg. En klädkollektion har lanserats tillsammans med Saab Automobile under det gemensamma varumärket Saab-Reflective och under sommaren har kläder producerats för personalen att bära vid Saabs internationella mässor.

”I dagsläget pågår även arbetet med produktion av en egen provkollektion, som vi avser att marknadsföra och sälja via butik till våren. Vi ser fram emot en stark utveckling på en alltmer mogen marknad,” avslutar Josefin Lassbo.

Reflective Circle, som grundades år 2001 designar, producerar och säljer etiskt producerade och ekologiskt trendriktiga modekläder. Bolaget har en mycket stark värdegrund och lever efter principen att varje steg i designprocessen är lika viktig. Detta innebär bl a användande av ekologiska tyger och fair trade produktion.

Om oss

Reflective Circle International skall fungera som en bro för att överbrygga glappet mellan det existentiella och det kommersiella, mellan teori och praktik, mellan det som varit och det som komma skall.Reflective Circle är ett värdegrundsbaserat tjänsteföretag som arbetar enligt ledorden Hållbarhet, Kreativitet och Medvetenhet. Vi vill hjälpa företag och individer i förändringsprocesser att utvecklas på ett sätt som ligger i linje med sin högsta potential genom strategisk design och hållbar utveckling. Vi riktar oss till såväl produktbaserade- som tjänsteföretag samt individer på ledande positioner (changemakers) och entreprenörer som önskar guidning i processen från ett gammalt paradigm till ett nytt. http://www.reflectivecircle.com/ Bokförlaget Reflective Circle Publishing grundades 2012 av Josefin Lassbo, som en förlängning av verksamheten i Reflective Circle International. Syftet är att ge ut böcker och tillhandahålla kompletterande tjänster såsom föredrag, workshops och processledning, inriktade mot personlig- och verksamhetsmässig utveckling ur ett holistiskt perspektiv. www.reflectivecirclepublishing.com