7-Elevens och Shell/7-Elevens bästa köpmän korade på Reitan Conveniences riksmöte

Vid Reitan Conveniences årliga riksmöte som i helgen hölls i Malmö, utsågs vinnarna av det ärofyllda priset ”Årets köpman”. Conny Storm från Shell/7-Eleven, Avesta och Martin Bengtsson och Stefan Nilsson 7-Eleven, Citykajen, Malmö har under året drivit sina butiker på ett målmedvetet, engagerat och framgångsrikt sätt vilket ledde till varsin förstaplats.

Varje år utser Reitan Convenience ”Årets Köpman” på 7-Eleven, Shell/7-Eleven och Pressbyrån. Utmärkelsen går till den köpman som under året målmedvetet och framgångsrikt utvecklat sin verksamhet i linje med varumärkets koncept. Det ärofyllda priset delas ut på Reitan Convenience årliga riksmöte då samtliga franchisetagare är samlade.

Vinnarna av Årets köpman 2014 är Conny Storm, Shell/7-Eleven, Avesta och Martin Bengtsson och Stefan Nilsson 7-Eleven, Citykajen, Malmö. Båda butikerna har drivits framgångsrikt med koncept och kampanjer under året vilket har resulterat nöjda och framförallt många återkommande kunder.

– ­Att lyfta fram och hylla personer inom företaget som presterat bra under året är en del av vår företagskultur. Vår framgång ligger i att vi lyckas hitta duktiga och drivna köpmän som hela tiden visar att ingenting är omöjligt. Med priset ”Årets köpman” vill vi visa att vi uppskattar deras hårda arbete och både de nominerade och vinnarna är verkliga förebilder som motiverar andra köpmän i organisationen, säger Magnus Carlsson, VD Reitan Convenience Sverige.

Priset är baserat på en rad olika mätpunkter inom ledarskap, kvalitet, försäljning och lönsamhet och går till de butiker som varit mest framstående inom alla dessa. De butiker som är med och kandiderar är bäst inom samtliga områden. Mätningen sker över hela året och man undersöker fokus och kvalitet kontinuerligt.

– Denna vinst betyder oerhört mycket för mig och att veta att man är en uppskattad köpman inom Reitan Convenience är något jag är mycket stolt över, säger Conny Storm, Shell/7-Eleven.

– Vi är otroligt nöjda att vi äntligen har lyckats ta vår butik till en ny nivå och att både personal, kunder och ägarna är nöjda med vad vi levererar, säger Martin Bengtsson och Stefan Nilsson 7-Eleven Citykajen, Malmö.

Juryns motiveringar Årets köpman 2014
Conny Storm, Shell/7-Eleven, Avesta

Denna köpman lägger grunden med ett modernt och stilbildande ledarskap, och lyckas förena nytänkande och entreprenörsanda med konceptgenomförande och kvalitét. Försäljningsframgångarna nås genom att alla i butiken är engagerade och delaktiga. Köpmannen har ett varmt hjärta som klappar för sina två varumärken.

Martin Bengtsson och Stefan Nilsson 7-Eleven Citykajen, Malmö
Efter många års gnetande och stretande har ungdomlighet bytts mot erfarenhet och handlingskraft. När så allt äntligen faller på plats står butiken, personalen och köpmännen laddade, det vill säga redo och klara för att leverera det bästa kundbemötandet i en butik som troligen är den finaste i Sverige. Årets Köpmän har visat att enträget arbete, extremt fokus och tron på konceptet och varumärket lönar sig.

För mer information och bilder, kontakta:
Magnus Neldemo, 7-Eleven
E-mail: magnus.neldemo@reitanconvenience.se

Reitan Convenience Sweden AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom drygt 500 butiker. Reitan Convenience har under de senaste åren haft en stor framgång på den svenska marknaden. Ett avtal med Shell innebär att Reitan Convenience driver 109 bensinstationer under två av världens starkaste varumärken Shell och 7-Eleven. Reitan Convenience Sweden AB ägs av det norska bolaget Reitangruppen AS som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Estland samt Lettland. Varuomsättningen för Reitangruppen 2013 blev drygt 89 miljarder SEK.
För mer information se:
www.pressbyran.se, www.7-eleven.se och www.reitangruppen.no.