Ulrika Eriksson-Kastoun och Emilé Kastoun utsedda till Pressbyråns bästa köpmän

Vid Reitan Conveniences årliga riksmöte som i helgen hölls i Malmö, utsågs vinnarna av det ärofyllda priset ”Årets köpman”. Ulrika Eriksson-Kastoun och Emilé Kastoun franchisetagare av Pressbyråbutiken i Erikslund, Västerås har under året drivit sin butik på ett engagerat, målmedvetet och framgångsrikt sätt vilket ledde till att de kammade hem förstaplatsen.

Varje år utser Reitan Convenience ”Årets Köpman” på 7-Eleven, Shell/7-Eleven och Pressbyrån. Utmärkelsen går till den köpman som under året målmedvetet och framgångsrikt utvecklat sin verksamhet i linje med varumärkets koncept. Det ärofyllda priset delas ut på Reitan Convenience årliga riksmöte då samtliga franchisetagare är samlade.

Vinnarna för 2014 är Ulrika Eriksson-Kastoun och Emilé Kastoun som tillsammans driver sin butik i Erikslund, Västerås. Ulrika och Emilé arbetar med koncept och kampanjer på ett imponerande och engagerande sett vilket ger glada, nöjda och återkommande kunder.

– ­Att lyfta fram och hylla personer inom företaget som presterat bra under året är en del av vår företagskultur. Vår framgång ligger i att vi lyckas hitta duktiga och drivna köpmän som hela tiden visar att ingenting är omöjligt. Med priset ”Årets köpman” vill vi visa att vi uppskattar deras hårda arbete, och vinnarna och alla nominerade är verkliga förebilder som motiverar andra köpmän i organisationen, säger Magnus Carlsson, VD Reitan Convenience Sverige.

Priset är baserat på en rad olika mätpunkter inom ledarskap, kvalitet, försäljning och lönsamhet och går till de butiker som varit mest framstående inom alla dessa. De butiker som är med och kandiderar är bäst inom samtliga områden. Mätningen sker över hela året och man undersöker fokus och kvalitet kontinuerligt.

– Under prisceremonin när vi hörde våra namn ropas upp blev vi fantastiskt glada, det betyder verkligen mycket för oss att vinna denna utmärkelse. Det är ett kvitto på att vårt engagemang och det sätt vi driver vår butik på är betydelsefullt, vilket självklart är roligt, säger Ulrika Eriksson-Kastoun och Emilé Kastoun.

Juryns motivering:
”Denna butik är ”facit” när det gäller merförsäljning och kundbemötande. Att ständigt få varje kund att känna sig unik, ökar hela tiden kundtillströmningen. Hit längtar man som kund. Dessa två köpmän överträffar ständigt sig själva. Kvittot med 11 stycken 100-poängare i Mystery Shopper på raken, och fjolårets andraplats i Bäst Standard visar att butiken över tid håller en excellent nivå.”

För mer information och bilder, kontakta:
Lennart Schultz, Pressbyrån
E-mail: lennart.schultz@reitanconvenience.se

Reitan Convenience Sweden AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom drygt 500 butiker. Reitan Convenience har under de senaste åren haft en stor framgång på den svenska marknaden. Ett avtal med Shell innebär att Reitan Convenience driver 109 bensinstationer under två av världens starkaste varumärken Shell och 7-Eleven. Reitan Convenience Sweden AB ägs av det norska bolaget Reitangruppen AS som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Estland samt Lettland. Varuomsättningen för Reitangruppen 2013 blev drygt 89 miljarder SEK.
För mer information se:
www.pressbyran.se, www.7-eleven.se och www.reitangruppen.no.