PLACERING AV AKTIER I AXFOOD AB

7 september 2016
17:32

EJ FÖR DISTRIBUTION I AUSTRALIEN, CANADA, JAPAN, HONG KONG, NYA ZEELAND, SYDAFRIKA ELLER USA

Nordea har av Reitangruppen uppdragits att undersöka möjligheten att genomföra en placering av upp till 11 773 268 aktier i Axfood, vilket motsvarar Reitangruppens återstående innehav i Axfood och 5,6 procent av samtliga aktier i Axfood ("Placeringen").

Prissättningen per aktie i Placeringen kommer att bestämmas i en så kallad accelererad book-building process. Försäljningsprocessen kommer att inledas idag den 7 september 2016 och kan avslutas när som helst.

För mer information, kontakta:
Kristin Genton, CFO Reitangruppen

Tel: + 47 918 18 702
E-mail: kristin.s.genton@reitangruppen.no

Om Reitangruppen
Reitangruppen består av fem affärsområden: REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen, Reitan Fastigheter och Reitan Kapital. Reitangruppens huvudkontor ligger i Lade Gaard i Trondheim. REMA 1000 och Reitan Convenience har sitt operativa center i Oslo, medan Reitan Fastigheter har sin bas i Trondheim. Uno-X Gruppen har sitt säte i Oslo och Köpenhamn. Reitan Kapital har sitt huvudkontor i Oslo.

Reitangruppens vision är att bli erkänt som det mest värdedrivna bolaget. Reitangruppen hade 2015 en omsättning (inklusive franchiseförsäljning) på 86 miljarder norska kronor och sysselsätter 37 000 personer i Skandinavien och Baltikum, vilket gör det till ett av Norges tio största bolag.