Peter Lönnquist ny styrelseordförande i Remium

Advokat Peter Lönnquist har lång erfarenhet från styrelsearbete inom den finansiella sektorn bl. a. som styrelseordförande för FastPartner och Marginalen Bank. Peter Lönnquist tar över som styrelseordförande efter Kjell Duveblad som avgår som Remiums styrelseordförande efter 10 år på posten.

”Vi är glada över att Remium kan ta del av Peter Lönnquists erfarenheter samt hans kunskaper inom regelverk och strategiskt arbete. Jag ser framemot styrelsearbetet i Remium med Peter som ordförande”, säger Fredrik Mannerheim, VD på Mannerheim Invest Holding AB tillika ägare till Remium, och fortsätter ” Vi vill samtidigt tacka Kjell Duveblad för hans mångåriga arbetsinsats som Remiums ordförande”.

”Jag ser framemot att lära känna verksamheten och bilda mig en uppfattning om Remiums framtida möjligheter. Remium är ett mycket spännande bolag med en oerhört viktig uppgift på kapitalmarknaden som företrädare och partner för många mindre och medelstora tillväxtföretag”, säger Remiums tillträdande styrelseordförande Peter Lönnquist.

Peter Lönnquist tillträder samtidigt som styrelseordförande i Remium Nordic AB:s moderbolag Remium Nordic Holding AB. Styrelserna i båda bolagen består därutöver även av styrelseledamöterna Fredrik Mannerheim, Viktor Magnell, Lars Solin samt styrelsesuppleant Anna Lindberg.

Remium Nordic AB

För ytterligare information, kontakta styrelseledamot och ägare Fredrik Mannerheim, fredrik@mannerheim.se

Remium är marknadsledande på kapitalmarknaden för små och medelstora bolag. Remium erbjuder ett komplett utbud av kapitalmarknadstjänster inom Corporate Finance, aktieanalys, aktiemäkleri, kapitalförvaltning samt företagstjänsterna Introduce.se, likviditetsgaranti och Certified Adviser.

Remium Nordic AB | org.nr 556101-9174 | Kungsgatan 12-14 | 111 35 Stockholm | Tel: 08 - 454 32 00 | Fax: 08 - 454 32 01 | info@remium.com | www.remium.com | www.introduce.se