Remium Nordic AB förvärvar JRS Securities

Remium Nordic AB och JRS Securities AB har i dag tecknat avtal om att fusionera sina verksamheter för att ytterligare förstärka den samlade positionen som ledande aktör på kapitalmarknaden för små och medelstora bolag. Affären sker genom att Remium förvärvar rörelsen i JRS Securities. Syftet är att fullt integrera JRS Securities verksamhet med den befintliga verksamheten inom Remium. Med denna affär får nu Remium ökade möjligheter att flytta fram sina positioner på den svenska och nordiska marknaden för institutionellt mäkleri och analys när det gäller såväl små som stora bolag. Samgåendet är planerat att genomföras i mitten av januari 2014 och är föremål för sedvanliga villkor för genomförandet.

- Verksamheterna i båda bolagen kompletterar varandra mycket väl och tillsammans bildas nu ett mycket starkt erbjudande till kund, säger Mattias Malmström VD Remium Nordic AB.

- Genom ett sammangående med Remium så får vi ytterligare resurser att förstärka vårt erbjudande inom institutionellt mäkleri och analys, säger Stefan Liljestam VD JRS Securities AB.

Remium Nordic AB
VD Mattias Malmström
Tel. 0708 -33 74 37

JRS Securities AB
VD Stefan Liljestam
Tel. 0704 - 86 17 23

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Remium är marknadsledande på kapitalmarknaden för små och medelstora bolag. Remium erbjuder ett komplett utbud av kapitalmarknadstjänster inom Corporate Finance, aktieanalys, aktiemäkleri, kapitalförvaltning samt företagstjänsterna Introduce.se, likviditetsgaranti, Certified Adviser och NGM Mentor.

Remium Nordic AB | org.nr 556101-9174 | Kungsgatan 12-14 | 111 35 Stockholm | Tel: 08 - 454 32 00 | Fax: 08 - 454 32 01 | info@remium.com | www.remium.com | www.introduce.se