Användarutbildning i SAP R/3 - resultatet av utvecklat samarbete mellan Resco och SAP Resco lanserar nu öppna användarutbildningar i SAP R/3. Kursverksamheten startar i januari och kommer att omfatta de viktigaste och mest efterfrågade arbetsprocesserna som t ex redovisning/ekonomi, rapporter, försäljning/logistik och integration. - Avtalet med SAP gör att vi kommer att vara ensamma om att kunna erbjuda den här typen av utbildning och vi ser att det finns en stor efterfrågan på marknaden, säger Torstein Johansen, verkställande direktör Resco. Rescos samarbete med SAP omfattar ensamrätt att erbjuda utbildning inom SAPs olika kompetensområden i form av öppna kurser. Kurserna kommer att genomföras i Rescos egna lokaler centralt i Stockholm med start i samband med årsskiftet. Programmet omfattar utbildning på såväl grundläggande nivå som för vana användare som vill hitta nya möjligheter att utnyttja SAP bättre och mer effektivt. - Utbildningarna kommer även efter hand att kompletteras med kurser inom elektroniska affärer samt andra lösningsområden inom ramarna för SAPs nya Internetstrategi mySAP.com, säger Torstein Johansen. Stockholm den 29 november 1999 Resco AB (publ) För ytterligare information kontakta: Verkställande direktör Torstein Johansen, tel: 070-665 65 10 Informationsansvarig Fredrik Härén, tel: 070-586 18 18 Rescos affärsidé är att aktivt bidra till våra kunders affärsutveckling genom att erbjuda marknadens bästa kompetens inom verksamhetsutveckling, Internet och utbildning. Resco är sedan 1996 noterat på Stockholms Fondbörs O-lista och har cirka 400 medarbetare verksamma inom områdena affärssystem, verksamhetsutveckling, systemintegration och utveckling, webbdesign, kommunikation och utbildning. Två gånger har Resco utsetts till Årets SAP- partner (1996 och 1998). Rescos omsättning uppgick under 1998 till 261,3 miljoner kronor. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/29/19991129BIT00480/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/29/19991129BIT00480/bit0002.pdf