Meto Svenska AB satsar på eHandel tillsammans med Resco

Meto Svenska AB satsar på eHandel tillsammans med Resco Meto Svenska AB i Sverige satsar på ehandel. Arbetet startar med de övergripande strategiska frågorna och går vidare med systemrealisering tillsammans med Resco AB. - Meto Svenska AB genomgår en förändring utan like. En av avsikterna med investeringen i SAP R/3 var att på ett enkelt sätt kunna vidareförädla och förlänga vårt kunderbjudande. Nu kan vi det! Våra kunder kommer inom kort att ges möjligheten att ta del av Meto Svenska ABs produkt- och tjänsteutbud via webben. Vi öppnar i praktiken upp för dygnetruntmöjligheter gällande order och orderstatus, servicemöjligheter, utbildning och övriga värdeskapande tjänster med vår satsning. I ett första skede gör vi detta mot en utvald kundgrupp. Det bästa är, att vi med SAP R/3 i botten gör detta på ett mycket enkelt sätt. Att i detta skede välja Resco som partner känns helt naturligt. Björn Rowland, VD Meto Svenska AB - Vi har en lång relation med Meto Svenska AB som sträcker sig flera år tillbaka i tiden. Den SAP R/3 installation som installerats är som brukligt under intrimmning och slutjustering - och vi har sedan en tid gått in med konsulter som bistår Metos egna konsulter med detta slutgiltiga arbete . Vi är mycket glada att vi tillsammans med Meto får vara med att ta steget vidare med satsningen på en publik www-tjänst. En ehandelssatsning med R/3 som bottenplatta utgör bara startskottet för ett helt nytt Meto. Där vill vi vara med. Torstein Johansen, VD Resco AB Kontaktpersoner Hans Erlandsson, kundansvarig Resco 0705-55 24 05 Fredrik Härén, Informationsansvarig Resco (se bilaga) 0705-86 18 18 Växel Resco, 08-519 03 000 Läs mer om Meto på www.meto.com. Läs mer om Resco på www.resco.se (Bilaga till Pressmeddelande från Resco) Rescos nye informationsansvarige: Fredrik Härén. Hej, från och med idag är jag ny informationsansvarig på Resco och den du i fortsättningen kan vända dig till för att snabbast och enklast få information om oss. Min roll skiljer sig lite från den konventionelle informationschefens; dels för att jag sitter i ledningsgruppen och därmed själv är en av beslutsfattarna, dels för att jag är en av dem som byggde upp webbyrån Reference från grunden och därmed är en av dem som varit med från start i den svenska internetbranschen. Mitt första mål är nu att göra Resco till den internetkonsult som är bäst på information till omvärlden. Mitt andra mål är att aktivt kunna hjälpa dig med information kring branschens utveckling. Jag ställer mer än gärna upp och besvarar alla eventuella frågor du kan tänkas ha om oss eller Internetbranschens utveckling i stort. Jag bifogar nedan en snabbpresentation av mig. Mvh Fredrik fredrik.haren@resco.se Jag har tidigare bland annat: - som en av tre huvudägare under 4,5 år utvecklat webbyrån Reference Interactive från två anställda till 60 anställda; utan externt kapital, externa ägare eller extern management. - byggt Reference till Sveriges mest prisbelönta webbyrå under 1999. - under drygt fyra år arbetat som kundansvarig (eller projektledare) för mer än 100 interaktiva produktioner. - skrivit Sveriges första uppsats om Internet och marknadsföring under 1995 - varit medförfattare till Sveriges första bok om Internet och marknadsföring 1995 - skrivit en bok om Internet som service-verktyg 1999. ("Kan en dator le?") - medverkat på över 100 seminarier och konferenser som talare, bl a Internet World, Tendensdagen, RMI-berghs mm. - suttit i styrelsen för Promise (producenter av interaktiva medier i Sverige) sedan två år. - varit jurymedlem i Resumes Månadens Webb; jurymedlem och anordnare av Guldklappan (1998 och 1999); jurymedlem i Guldmusen (1997,1998 och 1999) Fredrik Härén, Informationsansvarig Resco Email:fredrik.haren@resco.se Mobiltelefon 0705-86 18 18 Direktnummer 08 - 555 20 552 Fax 08- 555 20 501 Växel Resco 08-519 03 000 Hemnummer08- 34 12 13 Den 1 september köpte Resco webbyrån Reference. Genom att kombinera den tekniska tyngden och den djupa kundkunskapen hos Resco med det kreativa design- och kommunikationskunnandet hos Reference bildades då en av Sveriges starkaste Internetkonsulter. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/19/19991119BIT00220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/19/19991119BIT00220/bit0002.pdf