Resco växer i Göteborg - förvärvar Canopus

Resco växer i Göteborg - förvärvar Canopus Resco förvärvar Canopus AB med 9 anställda. I och med förvärvet av Canopus består Resco Göteborg nu av 20 anställda. Canopus, som etablerarades 1995, omsatte 1999 cirka 10 miljoner med en vinst på 3.5 miljoner. Betalning sker med nyemitterade Resco-aktier. Affären kommer att påverka Rescos resultat positivt under 2000. Canopus kompetens inom systemdesign, databasdesign och webbapplikationer blir ett starkt komplement till den management- och Internetkompetens som sedan tidigare finns på Resco Göteborg. - Resco passar som hand i handske för oss. Kompetensmässigt kompletterar vi varandra mycket väl. Det kommer att bli ett lyft för både våra kunder och våra medarbetare, säger Torgny Lindholm, Styrelseordförande och grundare av Canopus. - Canopus är ett mycket välskött företag med gott renommé. Vi får nu en vinnande blandning av många olika kompetenser och blir starka nog att röra om ordentligt i Göteborgs Internetgryta säger Göran Olinder, Regionchef Resco Göteborg. För mer Information kontakta: Fredrik Härén, informationsansvarig Resco, 0705 - 86 18 18 - fredrik.haren@resco.se Göran Olinder, Regionchef Resco Markus Östlund, Canopus 0708 - 90 31 15 0704 - 28 02 44 goran.olinder@resco.se markus.ostlund@canopus.se Om Resco Resco är ett nordiskt totallevererande Internetkonsultföretag. Resco förenar kommunikationsförmågan hos den moderna webbyrån med kompetens inom verksamhetsutveckling, affärssystem och systemintegration. Med 400 anställda inom IT, marknadskommunikation, design, webbteknik och utbildning har Resco en unik position på den svenska IT-marknaden Kort om Canopus Canopus utvecklar administrativa IT-system huvudsakligen för intranät. Inom Canopus finns spetskompetens inom projektledning, systemdesign och databasdesign. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00100/bit0002.pdf