Resco växer i Sverige

Resco växer i Sverige Resco har tillsatt regionchefer för de nya kontoren i Västerås respektive Göteborg. Detta är ett led i Rescos satsning på att vara en stark Internetkonsult på de mest intressanta marknaderna i Sverige. Resco Västerås Västeråskontoret har fått en flygande start med bland annat ett flertal intressanta uppdrag för ABB. Resco Västerås består i dagsläget av åtta personer som väl exemplifierar Rescos nya kompetensblandning. I Västerås finns såväl kompetens inom systemintegration, webb-design som Internetmanagement. - Västerås är mycket intressant för Resco av flera anledningar: För det första har Mälardalen många företag med internationella ambitioner. För det andra har vi hittat mycket duktiga personer här, säger Ann-Sofie Klaar regionchef på Resco Västerås. Ann-Sofie Klaar har tidigare bland annat arbetat som Internetstrateg på Ericsson. Resco kommer att prioritera Västerås för att snabbt bli en av de viktigaste aktörerna i staden. Det kommer först och främst ske genom att rekrytera den bästa Internetkompetensen i området. Resco Göteborg Ny regionchef för Resco Göteborg är Göran Olinder. Göran kommer närmast från tjänsten som marknadschef på Lärdata. - Jag lockades av Rescos blandning av kompetenser. Här finns både tung teknisk projektledning, verksamhetsutvecklare och mycket kreativitet, säger Göran Olinder. Göran Olinder kommer att ansvara för att Resco tar en ledande position i Göteborg under år 2000. - Göteborg är Sveriges andra stad och det är självklart att vi ska vara en stark aktör i Göteborgsregionen. Dessutom är Göteborg extra intressant just nu med tanke på hur het regionen är ur IT-perspektiv för tillfället, säger Torstein Johansen, VD för Resco. Kontaktpersoner: Fredrik Härén, informationsansvarig Resco, 08 - 555 20 552 Fredrik.haren@resco.se Göran Olinder, Resco Göteborg, 031 - 743 92 00, 070 - 890 31 15 Ann-Sofie Klaar, Resco Västerås, 021 - 30 65 10, 070 - 379 7539 Växel Resco, 08 - 51 90 30 00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/13/20000113BIT00320/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/01/13/20000113BIT00320/bit0002.doc