Information om överlåtelse av aktier i Respiratorius från Fårö Capital AB i samband med aktiebyte

Fårö Capital (Christer Fåhraeus) har genomfört ett aktiebyte med Nordic Biotechnology AB (prof. Roland Andersson) där 1 185 000 aktier i Respiratorius AB har överlåtits i utbyte mot aktier i Reccan Diagnostics AB.

Fårö Capital hade före transaktionen 23 111 100 aktier i Respiratorius, motsvarande 16,5 procents ägarandel och efter affären 21 926 100 aktier, motsvarande 15,7 procents ägarandel.

Christer Fåhraeus styrelsemedlem i Reccan Diagnostics AB där Roland Andersson, Professor i Kirurgi, är huvudägare, grundare och ordförande.

“Det är glädjande att få in Roland Andersson, en forskare med internationellt renommé och en skicklig biotechentreprenör, som ägare i Respiratorius”, säger Christer Fåhraeus och fortsätter, “samtidigt är jag glad över möjligheten att kunna öka mitt ägande i Reccan Diagnostics, ett intressant bolag inom tidig cancerdiagnostik”.

“Det är spännande att gå in som ägare i Respiratorius, ett bolag som nyligen skördat stora framgångar, och jag hoppas att detta bara är början på Respiratorius framgångsresa”, säger prof Roland Andersson.