Inbjudan till presentation av Resurs rapport för det första kvartalet 2017

Den 9 maj klockan 07.30 publiceras Resurs rapport för det första kvartalet 2017. Klockan 9.00 samma dag håller bolaget en webbsänd telefonkonferens där CFO Peter Rosén presenterar rapporten. Efter presentationen följer en frågestund.

Presentationen sker på engelska och går att följa på webben eller via telefon. De som vill delta i telefonkonferensen i samband med presentationen ringer in på nedanstående nummer:

Sverige: +46 8 56 64 26 90
Storbritannien: +44 20 30 08 98 06

Du kan följa och lyssna på presentationen och konferensen på följande webblänk:

Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt innan konferensen börjar på Resurs webbsida www.resursholding.com.

Här kommer det också vara möjligt att se den inspelade versionen av webbsändningen i efterhand.

Gunilla Wikman, IR manager Resurs Holding, gunilla.wikman@resurs.se ; +46 707 63 81 25

Om Resurs Holding Resurs Holding (Resurs), som verkar genom dotterbolagen Resurs Bank och Solid Försäkring, är ledande inom retail finance i Norden och erbjuder betallösningar, konsumentlån och nischade försäkringsprodukter. Resurs Bank har sedan starten 1977 etablerat sig som en ledande partner för säljdrivande betal- och lojalitetslösningar för butik och e-handel och därigenom har Resurs byggt en kundbas på cirka 5,5 miljoner privatkunder i Norden. Resurs Bank har sedan 2001 bankoktroj och står under tillsyn av Finansinspektionen. Resurskoncernen har verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Vid utgången av Q2 2017 uppgick antalet anställda till 742 personer och låneboken till 22,3 miljarder SEK. Resurs är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.