Från kontor till modern arbetsplats

Report this content

Den 17-18 maj är det äntligen dags för den fjärde upplagan av Rethink Office Stockholm, Sveriges ledande konferens om arbetsplatsen, som anordnas av Summit & Friends. Eventet hålls på Hotel Rival i Stockholm och lockar seniora personer och beslutsfattare inom HR, IT, kommunikation, facility management och arkitektur. Nyhet för i år är att konferensen även kommer till Göteborg den 8-9 juni.

Du kanske har hört det förut: Arbetet är inte en plats, det är något vi gör. Det må vara lätt att säga - men vad innebär det i praktiken?

För att skapa konkret nytta har vi på Rethink Office samlat ledande bolag som alla har gått igenom en transformation kring arbetsplatsen. Under vårens konferenser får du lyssna till konkreta case, tips och utmaningar som organisationer som Google, Microsoft, Skanska, Toca Boca, SBAB och Volvo har gått igenom. Teman som tas upp är bl.a digitaliseringens påverkan, hälsosamma medarbetare, verksamhetsanpassade arbetssätt och ledarskap.

Vårens två nyheter

Rethink Office Stockholm kommer den 17 maj hållas tillsammans med Digital Workplace Summit. Under dagen skapas på så sett en mötesplats kring den moderna arbetsplatsen, både fysisk och digtial, som ger möjlighet till nytt nätverkande och nya insikter.

Rethink Office Göteborg är vårens nya satsning. Efter uppskattade konferenser i både Stockholm och Malmö kommer Rethink Office till Göteborg den 8-9 juni. Första dagen är det konferensen och dag två har du möjlighet att gå på fördjupande workshop.

Johanna Karlström
Projektledare