Reumatikerförbundet har stämma i Borås

Under helgen 31 maj-1juni håller Reumatikerförbundet sin förbundsstämma i Borås. Bland annat ska en vice ordförande väljas. Media inbjudes att följa stämman antingen på plats eller via sociala medier under hashtag #rfstämma14.

80 ombud, ett ombud från Unga Reumatiker, förbundsstyrelse, revisorer, valberedning, kanslipersonal och övriga gäster intar då First Hotell i Borås. Reumatikerdistriktet Älvsborg fyller 40 år i samband med stämman och på lördag är det stor jubileumsfest. Här nedan kan du hämta handlingar och annan information inför stämman.

Stämman kommer att avhandla sedvanliga frågor, men också revidering av stadgar, revidering av verksamhetsplan samt val av förste vice ordförande. Ombuden kommer att få information om nästa års jubileumsår, då förbundet fyller 70 år, samt senaste informationen om vår grafiska profil. 41 motioner ska behandlas i år. Det är rekordmånga. Många rör förändringar i de stadgar som finns.

Stämman kommer också att uppmärksamma att Reumatikerdistriktet i Älvsborg fyller 40 år.

Mer information på Reumatikerförbundets hemsida!