Nytt Park Inn i Sheffield, Storbritannien

Rezidor Hotel Group har övertagit ännu ett Park Inn i Storbritannien. Det är Hotel Bristol i Sheffield som från november får namnet Park Inn Sheffield. Rezidor övertog driften av hotellet redan den 15 augusti, och under de kommande månaderna kommer hotellet att anpassas till Park Inn-standard. Hotellet har 111 rum – mellan 2007 och 2009 avser Rezidor att öppna totalt 20.000 nya rum.

Sheffield är beläget i södra Yorkshire och är säte bland annat för två kända universitet. Staden har även flera turistattraktioner att erbjuda, såsom Millenium Galleries, Magna Science Adventure Centre sam Sheffields katedral.

Hotell: Park Inn Sheffield (namnbyte från november)
Antal rum: 111

Mellan 2007 och 2009 avser Rezidor att öppna totalt 20.000 nya hotellrum.