Park Inn etableras i Egypten och Tjeckien

Rezidor Hotel Group utökar ytterligare med sin snabbast växande hotellkedja Park Inn och etablerar varumärket i två nya länder; Egypten och Tjeckien. Från november 2007 får ”Golden Resort by Rezidor” i Egypten namnet Park Inn Sharm El Sheikh Resort. Hotellet byggs även ut med 203 nya rum vilket ger totalt 401 rum. I början av 2009 öppnar Rezidor två hotell i Tjeckien; Park Inn Prague med 209 rum och Park Inn Ostrava med 186 rum.

Park Inn Sharm El Sheikh Resort blir Park Inns första resort. ”Det understryker Park Inns målsättning att attrahera inte bara affärsresenärer utan även turister”, säger Kurt Ritter, koncernchef och vd Rezidor. Efter utbyggnaden omfattar hotellet 78.000 kvm yta och inkluderar en restaurang, tre barer, bowlinganläggning, shoppingcenter, tennisbanor och en egen vattenpark. Hälsoklubben erbjuder bastu, ångbad, massage och skönhetsbehandlingar, och hotellets gäster har direkt tillgång till stranden. Sharm el Sheikh, beläget vid sydspetsen av Sinaihalvön, är berömt för sina vita sandstränder och möjligheter till dykning och snorkling.

Park Inn Prague blir kedjans flaggskepp i Östeuropa, som en del av en historisk Art Décobyggnad nära Vlatvafloden och Vysehrad Castle. Faciliteter inkluderar en restaurang, en bar, fritids-, konferens- och möteslokaler samt en magnifik vinterträdgård.

Park Inn Ostrava byggs i stadens affärsdistrikt och kommer att erbjuda en restaurang, lobbybar, hälso- och fitnesscenter samt mötes- och konferenslokaler. Ostrava är en knutpunkt i Tjeckien och ett regionalt centrum bland annat för finanssektorn.

Hotell: Park Inn Sharm El Sheikh Resort (namnbyte), Park Inn Prague (skall öppna), Park Inn Ostrava (skall öppna)
Antal rum: 401 (203 nya), 209, 186

Mellan 2007 och 2009 avser Rezidor att öppna totalt 20.000 nya hotellrum.